Mobil reklam gelirleri yüzde 82 arttı

Mobil reklam yatırımlarının global reklam pastasındaki payı hızla büyüyor. IAB Avrupa, IAB ABD Mobil Pazarlama Mükemmeliyet Merkezi (Mobile Marketing Center of Excellence) ve IHS tarafından açıklanan rapor, global mobil reklam yatırımlarındaki büyümeyi gözler önüne seriyor. Yapılan açıklamada özellikle Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’daki büyük artışın mobile ivme kazandırdığı belirtiliyor.

Açıklanan rapora göre 2011’de 3.8 milyar euro olan mobil reklam gelirleri, %82’lik bir artışla 2012’de 6.9 milyar euro’ya ulaştı.

Raporda büyümenin detaylarına da yer verildi. Buna göre büyüme oranları küresel bazda; “arama” (search) formatında %88.8, gösterim bazlı reklam yatırımlarında (display) %87.3, mesajlaşmada %40.2 olarak gerçekleşti. Bu formatlara yapılan reklam yatırımları sektöre olağanüstü bir büyüme olarak yansıdı.

Mobil reklam yatırımlarında ‘arama’nın öne çıktığı, 2011’de 1.9 milyar Euro olan ‘arama’ mobil reklam yatırımlarının 2012’de 3.6 milyar euro’ya ulaşarak toplam gelirin %52.8’ini aldığı belirtildi. İkinci sırayı gösterim bazlı reklam yatırımları (display) %38.7’iyle alırken, mesajlaşmada bu oran %8.5 oldu.

2012’de 6.9 milyar euro’ya ulaşan mobil reklam yatırımlarının bölgelere göre dağılımı ise şöyle oldu:

•          Asya-Pasifik: %40.2 (2.769 milyar euro)

•          Kuzey Amerika: %39.8 (2.743 milyar euro)

•          Batı Avrupa: %16.9 (1.167 milyar euro)

•          Orta Avrupa: %1.3 (87 milyon euro)

•          Orta Doğu & Afrika: %1.2 (85 milyon euro)

•          Latin Amerika: %0.6 (39 milyon euro)

En fazla büyüme, 2011’e göre %111’lik bir artış gösteren Kuzey Amerika’da görüldü. Batı Avrupa’da da bir önceki yıla göre %91’lük bir artış görüldü. Diğer bölgelerin yıllık artışları ise şu şekilde gerçekleşti:

•          Latin Amerika: %71

•          Orta Avrupa: %69

•          Orta Doğu ve Afrika: %68

•          Asya Pasifik: %60

Üstelik tüm bunlar yalnızca başlangıç. Mobil bağlantı hızlarının artışı mobil reklam pazarını da kendine paralel olarak büyütecek.

İlgili Yazılar