1010!’un yaratıcısı Gram Games’i ziyaret ettik

1010!’un yaratıcısı Gram Games‘i ziyaret ettik ve Chief People & Culture Officer’ı Emre Tunçbilek ile oyun sektörünü konuştuk.

Gram Games neden ve nasıl kuruldu?

Gram Games mobil cihazı olan tüm insanlar arasında oyunlar vasıtası ile pozitif bir bağ kurmak amacıyla 2013 yılında 5 kişilik bir ekip ile İstanbul’da kuruldu.

Bugüne kadar hangi oyunları/ neleri geliştirdiniz?

Şu anda 1010!, 1010! World ve son oyunumuz Merged! ile 54 milyondan fazla oyuncuya ulaşıyoruz. Oldukça yoğun bir yeni oyun haritamız var ve yurt dışına açmakta olduğumuz yeni stüdyolar ile gelişmeye devam ediyoruz.

1010’un başarısını bekliyor muydunuz ve bu başarıyı nasıl yorumluyorsunuz?

Bir oyunun hit oyun olması için püf noktası tamamen oyununuzu oynayacak insanlardan sürekli geri dönüş alabilmenizden geçiyor. Oyunun nerdeyse hemen her aşamasında (1 günde çıkan ana mekanik sonrasında bile) prototipimizi insanlara sunup fikirlerini alıyoruz. O dönemde “Kesin tutar” dememiz zordu tabii ki ama fikirlerini almak için sunduğumuz etrafımızdaki arkadaşlarımızdan çok olumlu geribildirim almıştık.

EmreTuncbilek

Oyunlarınız en çok hangi ülkelerden indiriliyor?

Mobil cihazların kullanıldığı hemen her ülkeden oyuncularımız var. Oyuncularımızın büyük bir bölümü Kuzey Amerika ve Avrupa ülkelerinden geliyor, Asya‘da hızla artan bir oyuncu kitlemiz var.

Gram Life kavramı tam olarak neyi anlatıyor?

Bugün Gram Games Türkiye ‘de Silikon Vadisi’ne gitmekten bir adım one geçerek Silikon Vadisi metodolojisini Türkiye’ye getiren ve buradan aldığı güç ile küresel çapta oyunlar üreten tek stüdyodur.

Gram Life kavramı sadece Gram Games ofisinin dört duvarı arasındaki çalışma hayatını değil, Gram ailesinin tüm fertlerinin oyunlara, yaptıkları işe, kendilerini geliştirme isteklerine ve toplumsal duyarlılıklara olan tutkularını tanımlıyor.

Pozitif Ol! söylemi ile hayat bulan Gram Life, hem yaşama pozitif bir bakış açısı ile yaklaşmayı, hem de pozitivist olmayı, yani sorunları bilimsel ve akılcı yöntemler kullanarak bir ekip çalışması ile çözümlemeyi ifade ediyor.

Gram Games ailesinin bir parçası olmak İstanbul gibi dünyanın en kozmopolit şehirlerinden birinde yaşarken uluslararası standartlarda oyunlar tasarlamak, bu oyunları tüm mobil cihazları göz önüne alarak üretmek ve dünyanın en büyük oyun şirketlerinin devasa bütçeleri ile rekabet ederek pazarlayabilmek demektir. Gram Life bu amacı bir yaşam stiline dönüştürmüş olmayı anlatıyor.

Kimler Gram Games’te çalışabilir, nasıl özellikler taşımalı?

Hayal gücünü, teknik yetenekleri ve üretme tutukusu ile bütünleştirmiş tüm oyunseverler Gram Games ailesine katılabilirler. Bizim için en önemli üç özellik inisiyatif alma istekleri, kendilerini ve çevresindekileri geliştirme kaygısı içinde olmaları ve açık fikirli pozitif bir bakış açısına sahip olmaları.

Gram Games bünyesinde insan kaynakları departmanımız yok, biz her gün uzun saatler boyunca aynı amaç için birlikte çalıştığımız arkadaslarımızı birer kaynak, personel, iş gücü ya da yetenek olarak değil öncelikle birer insan olarak görüyoruz.

2Tons neyi hedefliyor? Geri dönüşler nasıl oldu?

2Tons’un tek bir hedefi var, Türkiye’deki küçük çaplı oyun geliştiricilere biz nasıl oyun yapıyorsak o şekilde oyun yapmayı öğretmek. Bu kapsamda şunları yapıyoruz;

– Temel kavramları açıklıyoruz

– Oyunlarını planlamayı öğretiyoruz

– Game design ve UX alanında yorumlarımızı iletiyoruz.

– Data takibi yapabilmeleri için oyunlarına 500+ kullanıcı alıyoruz

– Gelen datalara göre ne yapmaları gerektiğine karar veriyoruz.

Programın geri dönüşü ile ilgili çok güzel ve somut şeyler görüyoruz:

Birbirleriyle tanışıp takımlar, hatta bazen ufak çaplı şirketler kuruyorlar.

İlk oyunu bizle yaptıktan sonra genelde sonraki oyunları öğrendikleri prensipler doğrultusunda kendileri yapıyorlar.

Ayda bir düzenlendiğimiz etkinlikere katılım artıyor.

Keşke ben geliştirseydim dediğiniz oyun var mı?

Satranç. Her yaştan insanın zevk alabileceği, birbirinden farklı karakterlerin uyum içerisinde çalışmak zorunda oldukları ve insanlarin yüzyıllardır bıkmadan usanmadan oynmak istemeleri satrancın ne kadar başarılı bir oyun olduğunu gösteriyor.

Son dönemde sizi heyecanlandıran teknolojiler neler?

Bir cok oyun stüdyosu gibi biz de VR/AR teknolojisi üzerinde çalışıyoruz ve yeni oyunlar geliştiriyoruz. Bu teknolojinin ötesinde şu anda deneysel aşamada olan farklı oyuncu deneyimlerini ve kontrol mekanizmalarını test ettiğimiz çeşitli teknolojiler var yol haritamızda.

Bu röportaj ilk olarak Stuff Nisan sayısında yer almıştır.