İlk sürüş l Tesla Model X

Otomobil üretimi konusunda çok yeni bir firma olsa da Tesla markası otomotiv sektöründe bir devrim yarattığı konusunda hemfikiriz. Elon Musk’ın yönetiminde olan Tesla, Roadstar ve Model S’in ardından ilk SUV modeli Model X’i tanıttı.

Geleneksel SUV modellerinden birçok noktada ayrılan Model X’i Munih’te test ettik.

İlk bakışta

tesla-model-x-body

Model X’e ön taraftan baktığınızda Tesla’nın ikonik tasarım öğeleri sizi karşılıyor. Küçük havalandırma ızgarasının üzerinde Tesla’nın amblemi bulunurken iki tarafında otomobile agresif hava katan farlar bulunuyor.

Model S’e göre yerden daha yüksek tasarlanan Model X arazi şartlarında kullanılır mı diye düşünüyorsanız bunun biraz zor olduğundan bahsetmemiz gerek. Otomobilin üzerinde bulunan jant/lastik kombinasyonu bunun en büyük göstergesi. Daha çok şehir içi yollarda kullanıma uygun olan Model X dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde karlı ve buzlu yollarda daha güvenli hareket etmenizi sağlayacaktır.

Otomobilde kullanılan elektrik motoru otomobilin arka kısmında konumlanmış. Bu sayede arka koltuk sırası ön koltuklara daha yüksek konumlanmış. Böylece arka koltukta seyahat edenler daha ferah yolculuk gerçekleştirebilir.

Sürüş deneyimi

tesla-model-x-red-rear

Otomobilin performansı spor otomobilleri kıskandıracak şekilde yüksek. Hızlanmalar sırasında sizi koltuğa zımbalıyor. Bunun için sadece vitesi D konumuna getirip gaza basmanız gerekli.

Otomobilin şanzımanı tek oranlı olduğu için vites geçişi olmuyor. Bu sayede hızlanma sırasında kesinti yaşamıyorsunuz. Gaz pedalına alışmanız biraz vakit alabilir. Gaz pedalından ayağınızı çektiğinizde otomobil frenlenmiş gibi yavaşlıyor. İlk başta bu sıkıntı yaşatsa da alışınca fren pedalını unutuyorsunuz.

Performans

tesla-model-x-driving

Model X’in performansından bahsetmemiz gerekirse 0’dan 100 km/s hıza 3.8 saniyede ulaşırken maksimum hız 250 km/s ile sınırlı. Dört kişinin yolculuk yaptığı bir otomobilde böyle bir performans çok etkileyici.

Bizim test sırasında P90D modelini kullandık. Bu model 464 bg güç üreten motora sahip. Eğer bu beygir gücü ve hızlanma değerleri sizin için yeterli gelmediyse Ludicrous Speed’de bu rakam 532 bg’ye yükseliyor. Artan güç sayesinde 0’dan 100 km/s hızlanma 3.2 saniyeye düşüyor.

Otomobilin havalı süspansiyon sistemi konforlu yolculuk yaşatır diye düşünüyorsanız size kötü bir haberimiz var. Model X’in üzerinde bulunan 22 inçlik jant/lastik nedeniyle Almanya otoyollarında dahi sarsıntılı yolculuklar gerçekleştirdik.

Süspansiyonun sert çalışması, jant/lastik kombinasyonu ve bataryaların otomobilin ağırlık merkezini aşağıya çekmesi otomobilin yol tutuşunu çok ileri seviyeye taşımış. Bu sayede virajlı dağ yollarında keyifli yolculuklar gerçekleştirebilirsiniz. Özellikle hantal SUV modellerinden sonra inanılmaz keyif verdi.

İçeride neler oluyor?

tesla-model-x-screen

Otomobilin içine giriş yaptığınızda 17 inçlik dev ekran sizi karşılıyor. Aslında ilk bakışta çok büyük gibi gelse de otomobilin bütün ayarlarını buradan gerçekleştirebilirsiniz.

Tüm ayarları tek ekran üzerinden gerçekleştirme fikri kulağa ürkütücü gelebilir ama kullanamaya başladığınızda durumun öyle olmadığını anlayabilirsiniz. Menüler arasında kaybolmadan rahatlıkla gezebilirsiniz.

tesla-model-x-screen-3

Direksiyonun arkasında da gösterge paneli bulunuyor. Elbette buradaki panel de tamamen dijital. Tesla, bu ekranı kullanıcıların ihtiyaç duyabileceği şekilde konfigüre etmiş. Hızınızı, navigasyonu, batarya durumu gibi sürüş sırasında ihtiyacınız olabilecek bütün bilgilere rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz.

Otomobilin içinde kullanılan plastik, deri, krom ve karbon fiber parçalar çok kaliteli oluşuyla dikkat çekiyor. Otomobilin fiyatını göz önüne aldığımızda böyle bir kalite şaşırtıcı olmayacaktır.

Teknolojik oyuncaklar

tesla-model-x-doors

Otomobilin ilk göze çarpan tasarım öğelerinden bir tanesi kanat şeklinde açılan arka kapıları oluyor. Otomobilin bu kapıları açması için engelden 30 cm uzakta olmalı. Her ne kadar çok teknolojik görüntüye sahip olsa da biraz daha hızlı çalışması gerekli diye düşünüyoruz.

Tesla’nın Model S’te sunduğu Autopilot sistemini Model X’te de görüyoruz. Autopilot sistemi şu an kullanılan sürüş destek sistemleri arasında otonom sürüşe en yakın olan sistem. Sizin yerinize hızlanıp sizin yerinize yavaşlayabiliyor. Fakat Tesla bu sistemin halen gelişmekte olan bir sistem olduğunu ve bu nedenle ellerinizi direksiyondan bırakmamanız gerekli olduğu konusunda uyarıda bulunuyor.

Karar

tesla-model-x-windscreen

Model S’ten sonra Model X çok büyük hissettiriyor. Neredeyse oturma odası büyüklüğünde iç mekana sahip olan Model X aynı anda 7 yolcunun rahatlıkla yolculuk yapmasını sağlıyor.

Model X bazı eksikliklerine rağmen testimiz sırasında bizi çok etkiledi. Tesla’nın yapacağı ufak tefek güncellemeler sayesinde bu problemler çözülebilir. Fakat fiyatı nedeniyle alıcı kitlesi lüks SUV sahipleriyle sınırlı kalacak gibi.