Kişiye özel reklam deneyimi: Watson Ads

IBM kuruluşu olan The Weather Company, reklam aracılığıyla IBM Watson ile etkileşim kurmak ya da bilgi alabilmek amacıyla Watson Ads’i tanıttı.

Doğal dili anlayabilen, muhakeme yapabilen, öğrenebilen ve kişilerle etkileşim kurabilen IBM Watson teknolojisinden faydalanan Watson Ads, pazarlamacıların mevcut stratejilerini daha da iyileştirmeyi hedefliyor.

IBM-logo

Bir Watson Ads reklamı gören tüketici ürün ya da teklif hakkında metin ya da ses aracılığıyla Watson’a sorular sorabiliyor ve Watson da makine öğrenmesi ve doğal dil yetenekleriyle tüketiciye doğru cevap veriyor.

“Akşam yemeği için ne yapabilirim?” gibi sorulara cevap verebilen Watson, geçmiş bilgilerden mevcut sıcaklık ve yağış durumu ile gelecek hava durumu öngörülerine kadar tüm ilgili bilgilerden faydalanılarak tüketicilerin her biri için deneyimi yarım bırakmadan reklam içinde içerik sunularak hızla karar vermelerine yardımcı olacak.