ING Bank’ın uluslararası araştırmasının sonuçları açıklandı

ING Bank mevcut ve potansiyel müşterilerinin harcama, tasarruf, yatırım ve para konularındaki hissiyatlarını daha iyi anlamak için uluslararası bir araştırma gerçekleştirdi. Türkiye dahil 13 Avrupa ülkesi ile birlikte Amerika ve Avustralya’da da yapılan araştırmada mobil bankacılıktan mobil alışverişe kadar birçok konu başlığı öne çıktı.

Araştırma sonuçlarına göre mobil alışverişlerde Avrupa genelinde kıyafet alımının önde olduğu sonucu çıktı ancak Türkiye bazında bakıldığında Türklerin dünyanın en büyük yemek sipariş platformlarından birine sahip olduğu ortaya çıktı. Amerika’da mobil alışverişin en çok kullanıldığı alanın ise müzik olduğu tespit edildi.

ING-Bank

Mobil bankacılığa bakıldığındaysa Avrupalı tüketicilerin geçen yılki yüzde 41 seviyesinden yüzde 47’ye çıktığı açıklandı. Türkiye’deki sonuçlar da Avrupa ile benzerlik gösteriyor. Yüzde 44’lük aktif mobil kullanıcının olduğu Türkiye’de yüzde 16’lık kesimin de gelecek yıl içerisinde mobil bankacılığa geçeceği ortaya çıkarıldı.

15 bine yakın kişinin katıldığı araştırmada ilginç sonuçlardan biri de katılımcıların yüzde 85’i gelecek 12 ay içerisinde daha az nakit kullanacağını da belirtmiş olması.

Araştırma sonucunda Avrupalıların mobilden en çok satın aldıkları ürünler kıyafet (%43), elektronik (%37) ve oyun (%23) olarak açıklandı. İlk iki sırası Avrupa’yla uyumlu olan Türkiye’de üçüncü sıra %41 ile yemek siparişlerine ait.