Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar, dijital pazarlama alanında dikkat çekti

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar; dijital platformları, potansiyel ve mevcut müşterilerine yönelik etkili pazarlama iletişimi kanalının yanında efektif satış kanalı olarak da konumlandırıyor. Şirket, 2016 yılında dijital kanallarını kullanarak ölçümlediği 40.000’in üzerinde lead’i bayilerine yönlendirirken dijital kanallar üzerinden 225’in üzerinde yeni araç satışı gerçekleştirdi.

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar dijital pazarlama

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar dijital pazarlama

Müşterilerin dijital platformlarda harcadığı zamanın ve online araştırmalarının artmasını değerlendiren Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar, farklı platformların değişen hedef kitlelerine yönelik farklı içerik çalışmaları yaparken, satışa sunulan araçların değişen hedef kitlelerini de göz önünde bulundurarak içeriklerini çeşitlendiriyor. Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar’ın, dijital pazarlama iletişimi yaptığı kanallar ve iletişim stratejisi şöyle sıralanıyor:

Facebook

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar, Facebook’ta “topluluk, farkındalık, performans ve satış” adımlarından oluşan funnel stratejisini uyguluyor. Hedef kitleye paralel bir topluluk yaratıldıktan sonra, topluluğun takipçisi olan potansiyel müşterin marka ve ürünler hakkındaki farkındalığı artırılıyor. Facebook’ta bilgi akışını çift yönlü hale getirerek gelen tüm yorum ve mesajlara kısa süre içerisinde cevaplar vererek müşterilerle arasındaki bağı güçlendiriyor. Facebook’u aynı zamanda müşteri hizmetleri kanalı olarak da kullanan Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar, araçlarıyla ilgili desteğe ihtiyacı olan kişilerin bilgilerini müşteri hizmet sistemine yükleyerek ilgili ekiplerin müşteriyle iletişime geçmesini ve sorunun çözümünü sağlıyor. Facebook’taki aktif pazarlama stratejisi sayesinde Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar, 2016 yılında Facebook üzerinden elde ettiği 30.000 üzerindeki potansiyel müşteriyi bayilerine yönlendirerek 125’in üzerinde yeni araç satışı, 50’nin üzerinde ikinci el araç satışı ve ekstra servis girişi elde etti.

Google

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar, Google’da aranan kelimeler üzerinden detaylı analizler yapıyor ve kampanya stratejilerini hazırlıyor, bütün ürünleri ve fonksiyonları için marka, jenerik ve rakip odaklı arama kelimelerini belirleyerek bu aramaların hacimlerini analiz ediyor. Aynı kullanıcı grubunun diğer markalarla ilgili arama hacimlerini ve kesişme noktaları da analiz edildikten sonra arama stratejisi belirleniyor. Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar son kampanyasında uyguladığı arama stratejisiyle rakip marka ve modeli arayan kullanıcılarının büyük kısmının karşısına ilk sırada çıkarak 11.000’in üzerinde kullanıcıyı kendi içeriklerine yönlendirmeyi başardı.

Web Siteler

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar dijital pazarlama

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar dijital pazarlama

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar’ın farklı ürün, kampanya ve projelere özel farklı mikro siteleri bulunuyor. Küçük ve orta ölçekli işletme sahiplerini hedeflendiği “İşin Yıldızları” kampanyasını “Kendi işinin patronları da terfi eder” sloganıyla “patronlardaterfieder.com” sitesinden yürüttü. Web sitesinin mobil ve masaüstü tasarımları ayrı ayrı yapıldı. Kısa süre içerisinde web sitesi 45.000 tekil kullanıcı tarafından ziyaret edilerek 80.000’in üzerinde sayfa görüntülenmesine ulaştı. Sayfada ortalama olarak 1 dakika 10 saniye zaman geçirildi ve 1.000’in üzerinde lead ve takas talebine ulaşıldı.

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar dijital pazarlama

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar dijital pazarlama

“Mercedes-Benz Yollara Destan Sprinter” kampanyası ise Sprinter araçlarının 20. Yılını kutlamak için “Destan yazılmaz, sürülür” sloganıyla 2016 yılında “yollaradestan.com” sitesinde başlatıldı. Servis şoförlerinin fiziksel ve dijital dünyadaki alışkanlıkları göz önünde bulundurularak tasarlanan websitesinde ana amaç online bir topluluk kurulması ve kullanıcıların içerik üreterek birbirleriyle iletişime geçmesini sağlamaktı. Kampanya süresince siteyi 100.000’in üzerinde tekil kullanıcı ziyaret etti,  300.000 üzerinde sayfa görüntülenmesine ulaşıldı, online bir topluluk yaratıldığının en büyük göstergesi olan tekrar ziyaret edilme oranı ise yüzde 45’in üzerinde gerçekleşti. Toplanan 5.500 adet lead formuyla potansiyel müşteriler, bayilere yönlendirildi ve mikrosite aracılığıyla 35 adet Sprinter minibüs satıldı.

İlgili Yazılar