Stuff

3 boyutlu televizyon balonu patladı mı?

Satışa sunulan televizyon modellerine baktığımızda giriş modellerinden hemen sonra 3 boyut özelliğinin sunulduğu günleri hatırlıyorsunuz değil mi?. Markalar bu özelliği televizyonlarında sunarak müşterileri kendisine çekmeye çalışıyordu. Peki bu özellik gerçekten kullanılıyor mu? Veya tüketicileri etkiliyor mu?

Görünen o ki 3 boyut özelliği tüketicilerin dikkatini çok çekmiyor ve markalar da bu özelliği ön plana çıkarmaktan vazgeçtiler. Televizyon üreticileri daha çok görüntü deneyimi üzerine yoğunlaşmaya başladı.

Pazarda son 3 boyutlu televizyon üreten LG ve Sony bu yıldan itibaren 3 boyutlu televizyon üretmeyeceğini açıkladı. Pazarın en önemli oyuncularından Samsung ise 2016 yılında 3 boyutlu televizyon üretimine son vermişti.

3 boyutlu görüntü konusunda devrim Avatar filmi ile birlikte oldu. 3 boyutlu görüntü teknolojisinin gelişmesi televizyon üretici markaların iştahını kabarttı. Fakat aradan geçen 7 yılın ardından görünen markaların iştahı kapandı.  3 boyutlu televizyon modelleri ev kullanıcıları tarafından tam anlamıyla kabullenilmedi. Bunun arkasında yatan birden çok neden var.

Gelecekte ise ne olacak? Televizyon üreticileri şimdi 4K, HDR ve akıllı televizyon modellerine yöneldi. Ve kullanıcılar da  bu durumdan daha memnun.

Kaynak: Business Insider