Stuff

Elektriğin gücü adına | BMW X5 xDrive40e

X5, BMW’nin elektrik motorunda elde ettiği deneyim sayesinde plug-in hybrid modeli ile yollara çıkıyor.

BMW X5 xDrive40e tasarım anlamında kardeşlerinden ayrılmıyor

BMW’nin lüks SUV segmentindeki temsilcisi X5 ilk olarak 1999 yılında yollara çıkmıştı. Aradan geçen 18 senede üçüncü jenerasyonuna kavuşan X5, plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e modeliyle testimizin konuğu oldu.

Üzerindeki 2.0 litre benzinli turbo motora ek olarak elektrik motoru eşlik ediyor. Bu sayede 245 beygir olan benzinli motorun gücü elektrik motoruyla birlikte 313 beygire ulaşıyor. Elektrik motoru sayesinde hem çevreyi daha az kirletiyorsunuz hem de yakıt tasarrufu sağlıyorsunuz.

BMW X5 xDrive40e

Elektrik motorunun katkısı sayesinde X5 xDrive40e yüzünüzde büyük bir tebessüm oluşturacak bir performans sunuyor.

Otomobili ilk bakışta diğer X5 modellerinden ayırmanız oldukça zor. Eğer dikkatli gözlere sahipseniz sol çamurlukta bulunan şarj yuvasının kapağı farkı anlamanıza yardımcı olacaktır.

1 Sessiz sakin

BMW X5 xDrive40e

Batarya ve sürüş modunuza göre maksimum 120 km/s hıza kadar X5’i elektrik motoruyla kullanmanız mümkün. Bu da şehir içi trafikte benzinli motorun devreye girmesine gerek kalmadan sessiz sakin yolculuklar yapmanızı sağlıyor.

2 Spor otomobil performansı

Elektrik motorunun desteği sayesinde 6.8 saniye gibi kısa bir sürede 100 km/s hıza ulaşabiliyorsunuz. Dev boyutlarına rağmen gösterdiği performans etkileyici.

3 Tanıdık tasarım

BMW X5 xDrive40e tasarım anlamında kardeşlerinden ayrılmıyor

Üçüncü nesliyle aramızda olan X5 artık eskidiğini belli etmeye başladı. X5 xDrive40e ,tasarım anlamında diğer X5 modellerinden küçük detaylar dışında farklılaşmıyor.

4 Konfor mu spor mu?

BMW’ler her zaman spor sürüş özellikleri ile ön plana çıkıyor. X5 ise konfor ve sportiflik dengesini kararında tutmayı başaran bir model. Diğer dev SUV’lere göre başarılı yol tutuşu ile fark yaratıyor.

5 Dev boyutlar

X5’in içerisine geçtiğinizde dev boyutları korkutucu olabiliyor. Kısa bir alışma sürecinden sonra ise normal bir otomobil gibi kullanmaya başlıyorsunuz. Dar sokaklar ve park alanları en büyük düşmanınız.

Şık tasarım

Gözlerden kaçmasının imkansız olduğu başlıca detaylar…

BMW X5 xDrive40e modelinin bataryasını sol çamurlukta bulunan yuvadan şarj edebiliyorsunuz

X5’in elektrik motorunu sol ön çamurlukta bulunan şarj yuvasından şarj edebiliyorsunuz. Kısa şarj süresi hoşumuza gitse de ünite bulmak zor.

BMW X5 xDrive40e’nin gösterge tablosundan birçok detayı görebiliyorsunuz

Birçok BMW modelinden tanıdık olan göstergeler size sürüş sırasında bilgileri anında iletiyor. Sürüş modunuza göre görünümü değişiyor.

BMW X5 xDrive40e’nin orta konsolu diğer BMW modellerinden tanıdık

Tanıdık BMW tasarım anlayışı iç mekanda da devam ediyor. İlk bakışta karışık gözükse de aradığınız her şeye anında ulaşmak mümkün.

BMW X5 xDrive40e

Elektrik motoru ile geleneksel motor birbiriyle çok uyumlu çalışıyor. Elektrikli motordan benzinli motora geçişi anlamak neredeyse imkansız.

Stuff Görüşü

BMW X5 xDrive40e

18 yıldır aramızda olan X5, plug-in hybrid modeli ile geleceği şimdiden yaşatıyor.

BMW tüm dünyada popülerleşen elektrikli otomobillere en ciddi yatırımı yapan firmalardan biri. X5 xDrive40e de bunu kanıtlar nitelikte. Çok verimli çalışan elektrik motoru ile isterseniz ekonomik isterseniz performanslı sürüşler gerçekleştirmek mümkün. 

Egemen Özten

Teknik özellikler

Batarya kapasitesi  20 kWh

Şarj süresi 3 saat

Maks. güç 313 beygir

Maks. menzil 830 km

0-100 km/s 6.8 saniye

Maks. hız 210 km/s