Stuff

Dijital müzik ilk kez fiziksel müzik satışlarını geçti

Abonelikle çalışan dijital müzik servisleri sayesinde, dijital müzik satışları son 20 yılda ilk kez CD ve kaset gibi fiziksel müzik satışlarını solladı.

İsviçre merkezli International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) yıllık müzik endüstrisi analizleri sonucunda, dijital müzik gelirlerinin ilk kez tüm fiziksel müzik formatlarını geçtiğini paylaştı. 68 milyon kişinin ücretli aboneliği bulunan Apple Music, Spotify, Deezer ve Tidal gibi servisler, önceki yıla göre %45.2 yükselerek tüm dünyada, endüstrinin en hızlı büyüyen gelir kaynakları oldular. Ülkelerin müzik alışkanlıklarındaki bu değişime karşın, fiziksel müzik satışları hala Japonya, Almanya ve Fransa’da yüksek seviyelerde görülüyor.

Dijital müziğin bu başarısına karşılık dikkate alınmayan bir diğer yönü ise sanatçıların ve plak şirketlerinin çalışmaları ve yatırımlarından adil kazanç elde edememeleri. Sektörün dijital çağa daha güçlü ve akıllıca adapte olduğunu belirten IFPI yöneticilerinden Frances Moore, yaratıcı ve yenilikçi bir müzik sektörü için adil kazancın hayati olduğunu ve bu konuda sektörün büyük bir değişime ihtiyacı olduğunun altını çiziyor.