Stuff

İlk Test I DMA Basic

Elektrikli otomobil pazarı ülkemizde henüz emekleme aşamasında olsa da dünya genelinde büyük gelişim kaydediyor.Ülkemizde ise Derindere Motorlu Araçlar‘ın çabasıyla  elektrikli otomobil geliştiriliyor. Dış görünüş açısından yollarda sıklıkla gördüğümüz Toyota Corolla‘dan çok farklı olmayan bu otomobildeki farkları gözle görmek kolay değil.

Benzinli modelin aksine kaputu kaldırdığınızda elektrik motoru sizi karşılıyor. Bagajı açtığınızda ise otomobilin motoruna güç veren bataryalar yer alıyor. Otomobilin alt yapısı elektrik motoruna göre tasarlanmadığı için bataryalar bagajda konumlanmış.

Otomobilin içerisine oturduğunuzda ise tıpkı dışı gibi tanıdık bir konsol sizi karşılıyor. Burada ise DMA’nın geliştirdiği vites kumandası ve orta konsolda bulunan bilgi eğlence ekranı standart Corolla’dan farklı olan noktalar.

Sürüş konusunda ise DMA’nın elektrikli motoru kesinlikle eksiklik göstermiyor. Hatta kesilmeyen hızlanması benzinli veya dizel modelden daha fazla hızlanma keyfi veriyor.

Farklılaşmayan tasarım

DMA’nın ürettiği bu modelin elektrikli olduğunu anlamanız sadece otomobilin üzerindeki stickerlar sayesinde oluyor. Dilerseniz bunlar olmadan da sipariş verebilirsiniz.

Azalan bagaj hacmi

Toyota, Corolla’yı geleneksel motora göre tasarladığı için bataryalar otomobilin bagajında yer alıyor. Bu nedenle bagaj hacminde ciddi kayıp var. Uzun yolculuklar için uygun değil.

Ağırlığını belli ediyor

Otomobile sonradan eklenen bataryalar otomobilin ağırlığını artırıyor. Frenleme sırasında bu ağırlık kendisini gösteriyor. Fakat eski modele göre frenlerde ciddi gelişme var.

Baba motor yok!

Kaputu kaldırdığınızda tamamı elektrikli motor sizi karşılıyor. Bu motor sayesinde sanayide yağ, filtre değiştirme gibi şeyler yapmanıza gerek kalmıyor.

Detaylar fark yaratıyor

DMA’yı yollarda gördüğünüz benzinli veya dizel Toyota Corolla’dan bu detaylarla ayırabilirsiniz.

DMA elektrik motoru kullandığı için şarj durumunu ve anlık tüketim değerlerini takip edeceğiniz gösterge yerleştirmeyi uygun görmüş. Daha fazla detay için orta konsola buyrun.

Otomobilin orta konsolunda Android destekli bir müzik sistemi bulunuyor. Bu sistem ayrıca otomobile ait birçok detaylı bilgiye ulaşmanızı sağlıyor. Ara yüzü kolay kullanıma sahip.

Elektrikli otomobil olduğu için geleneksel vites kolu otomobilde bulunmuyor. Çevirerek dilediğiniz vitese geçiş yapabiliyorsunuz. Hızlı değişimler sırasında yavaş kalabiliyor.

Otomobilin depo kapağının altında şarj girişi bulunuyor. Dilerseniz hızlı şarj noktalarında, dilerseniz de evinizdeki fişten otomobili şarj etmeniz mümkün. Şarj ederken sorunlara hazırlıklı olun.

Elektrikli otomobillerin tüm dünyada bu kadar popüler olduğu dönemde DMA’nın bu girişimi takdir edilesi… Otomobilin alt yapısı elektriğe uygun olmadığı için bazı dezavantajaları mevcut. Genel anlamda verimli olan motoru keyif verici. Dilerseniz 400 km menzile sahip olan modelleri de mevcut. Böylelikle şarj istasyonlarına daha az uğrayabilirsiniz. Eski modeline göre büyük gelişim içerisinde olsa bile bazı ufak tefek geliştirilmesi gereken noktalar var.

Teknik özellikler

Batarya kapasitesi 36 kWh

Şarj süresi 2.5 s -12 s

Maks. menzil 280 km

0-100 km/s 11.9 saniye

Maks. hız 160 km/s

Maks. güç  84 kw

Şanzıman Otomatik

www.dmaoto.com / Sipariş üzerine

Not: Bu test Stuff’ın Temmuz 2016 sayısında yayınlandı.