Stuff

Kristal Elma, yaratıcılığın kutlandığı yer

Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’ne konuk olan Instagram’ın 6. çalışanı Amy Cole ile Instagram’ın dününü, bugününü ve Türkiye pazarını konuştuk.

Son olarak yeni eklediği Stories özelliğiyle kendinden yine bahsettiren platform bu yıl 6. yaşını kutlarken Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde de ekibin 6. çalışanı olarak çalışan Amy Cole yer aldı. Reklamverenlerin Instagram’da dikkat etmeleri gereken noktalara değinen Cole, markaların kitleleriyle nasıl iletişim kurabilecekleriyle ilgili ipuçları da verdi.

İlk sorumuz Instagram’ın tarihiyle ilgili olacak. Instagram ekibine katılan 6. kişisin ve bu yıl Instagram 6. yaşını kutluyor. Şu an geldiği noktaya kadar yakından tanıklık edenlerden birisin. Sence Instagram’ın dünü ve bugünü arasında ne gibi değişiklikler var?

Öncelikle beni buraya davet ettiğiniz için çok teşekkürler. Burada olmak gerçekten çok güzel. Yaratıcılığı kutlamak için son derece güzel bir yer burası. Evet, ekibin 6. çalışanıyım. Bence çok fazla şey değişti. Her şeyden önce çok büyüdü, artık 5 milyondan fazla kişiyi kapsayan bir ağ haline geldik. Bu gerçekten de inanılmaz bir büyüme. Haliyle işlerimiz çok büyüdü. Özellikle birkaç yıl önceyle kıyaslayınca şu anda var olan reklamveren sayımız ciddi bir fark yaratıyor. Ağ büyüdükçe tabii ekibimiz de büyüdü. Bu büyümenin, ilerlemenin ne anlama geldiğini açıkçası çok düşündük. Ama aslında şunu söyleyebilirim ki temelde her şey aynı. Her zaman topluluğu temele alarak hareket ettik, öyle yapmaya da devam ediyoruz. Onları merkeze alarak düşünüyoruz. Merkezimizde her zaman kitle ve topluluk var. Bunun yanında sadelik çok önemli. Çünkü sadelik, deneyimi de etkiliyor.  Ve tabii yaratıcılığa ilham olmaktan hiçbir zaman vazgeçmedik. İnsanların kendilerini ifade etmeleri, düşünmeleri, yaratmaları için ilham kaynağı olmaya çalıştık.

Instagram’da yer alan markalar kitlelerine nasıl ulaşabilirler?

Her şeyden önce gerçek olmaları gerekir. Ve insanlara nasıl yardım edebileceklerini, onlarla nasıl iletişim kurabileceklerini düşünmeleri gerekir. Bütün bunların yanında da tabii ki tutarlı olmaları gerekir. Özellikle de kendilerini nasıl sundukları konusunda.

İkinci olarak da bence burada var olan bir marka amaçlarını iyi düşünmeli. Neden Instagram kullanıyorlar, burada neyi başarmak istiyorlar, nasıl yapmak istiyorlar konularında açık ve net olmalılar. Ve bugün Kristal Elma’da bahsettiğimiz ilişkili olmak da şart… Kitlesiyle ne kadar ilgili bir şeyler paylaşabiliyor? Onların görmek istedikleri, tutkularıyla ilgili paylaşım yapabiliyorlar mı? Bu soruların cevabını verebiliyorsa bir marka zaten Instagram’da hedeflediği kitleye ulaşmış oluyor.

Peki Türkiye pazarıyla ilgili neler düşünüyorsunuz?

Türkiye bizim için çok önemli bir pazar alanına sahip. Aylık 22 milyon aktif kullanıcısı olan bir pazar ve bu da bizi çok heyecanlandırıyor. Burada ciddi bir topluluk var. Çok enerjik, çeşitli ve aktif bir topluluk. Birbirinden farklı reklam verenler, birbirinden farklı konularda konuşuyorlar; moda, otomobil, finans gibi. Kendilerini nerede ve nasıl görüyorlarsa bununla ilgili paylaşım yapmalılar.

Bir cümlede Kristal Elma Festivali’ni tanımlayacak olsanız ne söylerdiniz?

Yaratıcılığı kutlamak.

Bunu hissedebiliyorsunuz zaten. Alandaki her şey , workshoplar, oturumlar her şey yaratıcılıkla ilgili.  Bu yüzden bence tam olarak “yaratıcılığın kutlanması” diyebilirim.