Stuff

Sosyal medya mı? (A)sosyal medya mı?

Kitle iletişim araçları arasında öne çıkan sosyal medya üzerine yapılmış kapsamlı araştırma, Türkiye’deki internet kullanımını da gözler önüne serdi.

İnternet teknolojisinin gelişimi ile birlikte sosyal medya dünyada olduğu gibi Türkiye`de de hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Özellikle Y nesli, 1980-1999 arası doğanlar ile Z nesli, 2000 doğumlular arasında çok yaygın olan sosyal medya kullanımı 7`den 70`e herkesin ilgi duyduğu bir alan olmaya devam ediyor. Yapılan araştırmalar sonucu 2014 yılında Türkiye`de internet kullanımı yüzde 53`e yaklaşırken Türkiye`de 35 milyon Facebook kullanıcısı ile dünyada 6. sırada bulunmakta . Yapılan araştırma sonuçları Türkiye`de ki tüketim kavramını çarpıcı bir şekilde gözler önüne seriyor

Sosyal Medya Bağlanmak Laptop Ve Mobil Cihazlardan
Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından yapılan kapsamlı araştırma sonucuna göre; gençlerin %86’sı sosyal medyaya günde en az bir kere kullanırken yüzde 72’si ise her gün birkaç kere kullanıyor. Her üç gençten birisi sosyal medyada en az üç saat geçirmekte. Özellikle 15-17 yaş grubu, bekarlar, ortaöğretim ve altı mezunlarda bu oran daha yüksek. Araştırmanın çarpıcı verileri arasında yer alan diğer bir bulgu ise sosyal medyada altı saat ve üzeri vakit geçirenlerin oranı. Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 13’ü sosyal medyada 6 saat ve üzeri vakit geçirdiğini belirtiyor.
Kullanılan cihaza göre her iki gençten biri akıllı telefon üzerinden sosyal medyaya bağlanırken yüzde 62’si sosyal medyaya en çok evlerindeki dizüstü bilgisayarlardan bağlanıyor. Bunların dışında, sosyal medya kullanmak için iş yerindeki bilgisayarı kullananlar ise daha çok 25-29 yaş grubu.

Facebook En Popüler Sosyal Ağ
Türkiye`de 18- 70 yaş arası bireylerin yüzde 93`ü Facebook kullanırken, yüzde 72 Twitter kullanmaktave ortalama günde 8 milyon tweet atılmakta. Twitter kullanımının öğrenciler, çalışanlar, yükseköğretim mezunları arasında yüksek olduğu görülmektedir. Ege Bölgesi ve İstanbul, Türkiye ortalamasına kıyasla Twitter’ı daha fazla kullanırken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu daha az kullanmakta.
İnternet teknolojisinin hızlı gelişimi faaliyet alanlarının gelişimine ve etkileşime olanak sağlamıştır. Sosyal medyanın gelişimi ünlü iletişim kuramcısı Mcluhan`ın deyimi ile dünyayı küresel bir köye çevirmiş anlık bilgilere anında ulaşma imkanı bulmuşuzdur; fakat sosyal medyayı amaç değil araç olarak görmeliyiz.
Aileler Dikkat!

Özellikle 12 ve 17 yaş arası olan bireylerin sosyal ağları bilinçsiz kullanımı bu mecrayı sosyalleşme aracı olmaktan çıkarıp daha ağır psikolojik sorunlara ve narsist eğilimlere neden olan bir araç haline getirmekte. Aileler çocukları için gerekli önlemleri almalı ve gerekli durumlarda uzman kişilerden görüş almalıdırlar.