Stuff

Teknoloji dünyasının suya düşen dev satın almaları

Whatsapp, geçtiğimiz ay 19 milyar dolar karşılığında Facebook tarafından satın alındı. Ancak, satın alma süreçleri her zaman böyle mutlu sonla bitmiyor. İşte teknoloji dünyasının suya düşen en heyecan verici satın alma anlaşmaları:

Yahoo, Microsoft’un 44,6 milyar dolarlık teklifini reddetti / 2008

2008’de Google inanılmaz bir yükselişe geçmişti ve bu yükselişi durdurmak çok zora benziyordu. Microsoft, Yahoo’ya tam 44,6 milyar dolarlık bir satın alma teklifi yaparak, Google’ın bugünlere gelmesini engellemek istedi. Yahoo’nun kurucusu ve dönem CEO’su Jerry Yang, 44,6 milyar doların Yahoo için çok az olduğuna kadar verdi ve Microsoft’un teklifini reddetti.

Sonra, Yahoo gözden düştü, CEO Yang firmadan ayrıldı ve Microsoft yoluna devam etti.

Groupon, Google’ın 6 milyar dolarlık teklifini reddetti / 2010

Google, global ününün had safhaya çıktığı yıllarda, Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Avrupa’da varlığını artırmak için gözünü Groupon’a dikti. 1 milyar dolardan fazla gelir elde ettiğini açıklayan Groupon, Google’dan gelen 6 milyar dolarlık satın alma teklifini reddetti.

Sonra, Groupon unutulmaya yüz tuttu ve gelirleri taban yaptı. Teklifi reddeden CEO Andrew Mason, Groupon’dan kovuldu.

Rovio, Zynga’nın 2 milyar dolarlık teklifini reddetti / 2012

FarmVille ile inanılmaz bir üne ve gelire ulaşan Zynga, sosyal oyun trendini başlatan firma oldu. Zynga, Angry Birds ile yükselişe geçen Finlandiyalı Rovio’yu satın alarak, yerini güçlendirmenin iyi bir fikir olduğunu anladı ve 2 milyar dolarlık teklif götürdü. Rovio teklifi teklifi reddetti.

Sonra, Zynga’nın FarmVille’i unutuldu; Angry Birds serisi ise bugüne kadar 2 milyardan fazla kez indirildi ve her ay 200 milyonu aşkın kişi mobil cihazlarında Angry Birds oynuyor.

Facebok, Yahoo’nun 1 milyar dolarlık teklifini reddetti / 2006

Mark Zuckerberg, Facebook’un yeni yeni ünlendiği zamanlardan 2005’te, MySpace CEO’su Chris DeWolfe ile Facebook’u satmak için görüşmeleri yapıyordu. Zuckerberg 75 milyon dolarda ısrar edince, MySpace satın almadan vazgeçti. Bunu duyan, Viacom 750 milyon dolar teklifle Facebook’un kapısı çaldı fakat Zuckerberg, fiyatın 2 milyar dolara çıktığını söyledi; böylece Viacom da geri adım attı. Bundan birkaç ay sonra, gençlerin ilgisini kaybeden ve Facebook’un bu yönde güçlendiğini gören Yahoo, 1 milyar dolar karşılığında sosyal ağı satın almak istedi. Mark Zuckerberg, Facebook’u satmaktan vazgeçerek, teklifi reddetti.

Sonra, Facebook dünyanın en büyük sosyal ağı oldu; Instagram ve Whatsapp gibi ses getiren satın almalara imza attı.

Twitter, Facebook’un 500 milyon dolarlık teklifini redetti / 2008

2008, Twitter’ın hızla popüler olmaya başladığı yıldı. Facebook, bu yenilikçi sosyal ağı hemen satın almak istedi. Twitter, Facebook’un 500 milyon dolarlık teklifini birkaç sebepten ötürü kabul etmedi. İlki, Facebook tüm ödemeyi hisseyle yapmak istedi ancak, Twitter nakit istiyordu. Twitter ayrıca, Facebook hisselerinin, Mark Zuckerberg’in söylediğinden daha düşük değerde olduğunu düşünüyordu. İkinci sebep ise Twitter üzerinde büyük uğraş verdikleri gizli gelir modelinden çok umutluydu.

Sonra, Twitter’ın umutlarının boşa olmadığı ortaya çıktı; Twitter halka açıldı ve Facebook’un ardından dünyanın en büyük ikinci sosyal ağı oldu.

Foursquare, Yahoo’nun 200 milyon dolarlık teklifini redetti / 2010

Bir dönemin en popüler lokasyon bazlı sosyal ağlarından Foursquare, yalnızca mobil cihazlardan hizmet veren ilk platformlardan biriydi. Facebook ve Yahoo ikilisi, Foursquare CEO’su Dennis Crowley ile satın alma görüşmeleri için masaya oturdular. Crowley iki teklifi de düşük bularak reddetti.

Sonra, Foursquare dört bir yandan fışkıran mobil servisler sebebiyle popülerliğini yitirdi.

Snapchat, Google’ın 4 milyar dolarlık teklifini redetti / 2010

Özellikle gençlerin ilgisini çeken ve kullanıcı sayısı hızla artan Snapchat, önce Facebook’un 3 milyar dolarını, ardından da Google’ın 4 milyar dolarını reddederek, satın almanın bir seçenek olmadığını açıkça belli etti.

Sonra, Snapchat, cinsel içerikli fotoğraf paylaşımları ve siber saldırılar ile anılmaya başladı. Ancak yükselişi bunlara rağmen devam ediyor.