Stuff

Vodafone’un veri gelirleri yüzde 70 arttı

Vodafone, 2013-14 mali yılının nisan-eylül 2013 dönemine ait yarıyıl sonuçlarını açıkladı.

Vodafone Türkiye’nin toplam gelirleri 2013-14 mali yılının ilk yarısında bir önceki mali yılın aynı dönemine göre %17,2 artışla bugüne kadarki en yüksek yarıyıl geliri olan 3,1 milyar TL olarak gerçekleşti. Böylece şirketin toplam mobil gelir pazar payı, mali yılının ikinci çeyreğinde tüm zamanların en yüksek oranı olan %30,6’ya yükseldi.

Şirketin, 2013-14 mali yılının ilk yarısında Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) geçen yılın aynı dönemine göre %24 artışla bugüne kadarki en yüksek yarıyıl seviyesi olan 550 milyon TL’ye ve FAVÖK marjı da geçen yılın aynı dönemine göre 0,6 puan artışla %17,5’e yükseldi. Şirketin 2013-14 mali yılının ilk yarısında faaliyet karı (FVÖK) da pozitif olarak gerçekleşti.

2013-14 mali yılının yarıyıl sonuçlarına göre abone sayısını en çok artıran operatör 446 bin net abone artışı ile Vodafone Türkiye oldu. Böylece Vodafone Türkiye’nin toplam abone sayısı 30 Eylül 2013 itibariyle bugüne kadarki en yüksek seviye olan 19,6 milyon olarak gerçekleşti. Faturalı abone sayısı ise geçen yılın aynı dönemine göre 680 bin artış ile 7,2 milyona çıkarak rekor seviyeye ulaştı. Vodafone’un abone sayısındaki artışta, Vodafone uluslararası iletişim ağında tüm mobil iletişim hizmetlerinde yurtiçi-yurtdışı fiyat ayrımını ortadan kaldıran ve konuşma, veri ve SMS kullanımını entegre olarak abonelerine sunan RED tarifeleri önemli bir rol oynadı.

Vodafone Türkiye, veri gelirlerindeki artışı bu çeyrekte de istikrarlı bir şekilde devam ettirerek, geçen senenin aynı çeyreğine göre en yüksek veri gelir artışına ulaşan operatör oldu. Şirket, veri gelirlerinde geçen senenin aynı çeyreğine göre %70 artış kaydetti.

Vodafone, akıllı telefon seçmeyi, satın almayı ve kullanmayı tüketiciler için “kolay”, “anlaşılır” ve “erişilebilir” hale getiren Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) kapsamında Vodafone markasıyla sunduğu akıllı telefon ve tabletlerin katkısıyla akıllı cihaz penetrasyonunu geçen yılın aynı dönemine göre 10,4 puan artışla %28,1’lik seviyeye çıkardı.