BMW i3 | Meraklı bakışlara hazır olun

BMW i3, elektrikli otomobiller konusunda zirvedeki birkaç modelden biri. Peki onu günlük sıradan hayatınıza adapte etmek kolay mı? Ömer Erdem Stuff Temmuz sayısı için yazdı. 

BMW i3 uzun zamandır gündemimdeydi, ama bir türlü deneme fırsatım olmamıştı. İş temposu arasında ufak bir boşluk bulunca, sevgili Fatma Tüker’den rica ettim ve her zamanki nezaketi sonucunda ertesi gün i3 ile buluştuk.

bmw-i3

Hayatınıza elektrikli otomobil sokuyorsanız, yapmanız gereken birinci iş, ders çalışmak. Muhtemel rotanız kaç kilometre, bu rota üzerindeki şarj istasyonları, şarj süreleri, araç üzerinde elektrik harcayan unsurların tespiti gibi konuları çalışmadan yola çıkıyorsanız, yanınıza kesin almanız gereken bir şey var: Çekicinin telefonu!

Biraz şanslıyım, ofisimizin otoparkında hızlı şarj istasyonu kurulu ve uzun süredir kullandığımız iki elektrikli otomobilimiz var. Bu nedenle bu konuda oldukça deneyimli sayılırız.

Elektrikli markalar ve modeller artıkça, hükümetlerin politikaları değişmeye başladıkça, AVM ve otoparklar bu konunun önemini anladıkça eminim bu tip problemler tamamen geride kalacak.

Bir diğer önemli konu da otomobil kullanma alışkanlıklarınızı elektrikli otomobile göre yeniden programlamak. Öncelikle, altınızda canınız sıkıldığında gazlayacağınız, otobanda dip gaz gideceğiniz ya da garip manevralarla hoyratça kullanabileceğiniz bir otomobil yok. Ruhunuzda serserilik var ve önünüze gelen taksiciyle itişmek, önünüze kıran şehir eşkıyalarıyla yarışmak gibi alışkanlıklarınız varsa anahtarı yavaşça yere bırakın ve uzaklaşın. Eğer içinizde bir Recep İvedik varsa, emin olun bu otomobil size göre değil.

car4

BMW i3 sadece elektrikli bir otomobil değil, aynı zamanda çevreci özellikleri, geri dönüşümlü malzemelerin çokça kullanıldığı, tasarımı ve hikayesiyle tam bir ‘city car’. O yüzden bu otomobili kullanacaksanız, sizin de kendinize çeki düzen vermeniz gerekiyor. Sinirden ve stresten uzak, sağlıklı, organik yiyeceklerle beslenen, kabak kızartma yerine fırında kabak tercih eden, bol spor yapan gym tutkunu ve çokça i3 ile vakit geçiren biri haline gelebilirsiniz. Taksici emniyet şeridinden çıkıp size kafa mı gösterdi? Durun, bu otomobilde levye de yok. Kent FM’i açın ve nostaljik şarkılarla yolunuza devam edin.

Yolda ıslıklara hazır olun

BMW i3, trafikteki bütün ilgiyi üzerine çekme konusunda tam bir ‘rock star’. Bakışlara hazır olun, kadın-erkek, genç-yaşlı, öğrenci-emekli sizi bol bol süzecek. Yüzlerce birbirine benzer renk ve modeldeki sıradan otomobiller arasında fark edilmemeniz için karşınızdakinin ileri derecede miyop olması gerekir. Hatta egzotik otomobil sahiplerinin bile “nereden çıktı şimdi bu” diye homurdandıklarını duymanız bile muhtemel.

car3

Oğlanlar bayıldı

Biraz fonksiyonelliğe gelirsek, tüm otomobilleri normal hayatımda, özellikle de okullarına bırakırken birlikte test ettiğim oğullarım Pars ve Ateş’in i3’ten çok keyif aldıklarını belirteyim. Arka kapının iki fazda açılmasından biraz rahatsız olsalar da okulda arkadaşlarının soru yağmuruyla karşılaşınca çabucak unuttular.

Kendi kendine park etme sistemi bana göre değil, hala geri giderken arkaya dönen profilde bir sürücü olarak, kameralı, uyarılı mekanizmalar bana göre değil ama eminim birçok kişinin kabusunu çözmüştür.

car5

Performans

Voooov… Son zamanlarda hiç bu kadar eğlenmemiştim. Elektrikli otomobillerin kayıpsız tork yüklemeleri insanın kulaklarında uğultu yapacak kadar adrenalin pompalıyor. Ara hızlanmalar ve sessiz oluşu tarifi zor bir deneyim ama alışmamız gerekiyor artık. Bu yüksek tork ve gücü kontrol ederken de kesinlikle ani hareketlerden kaçınmak gerekiyor. Dar tabanlı lastikler üzerinde yürüyen i3, şov yapmanız için üretilmedi.

BMW i3 ile ayrılmamız hiç de kolay olmadı. Alışkanlık yaratan bir iç tasarımı var; göstergeler ve düğmeleri kolayca öğrenebiliyorsunuz. Her şey olması gereken en mantıklı yerde. i3, park ettikten sonra dönüp ‘bu ne güzel şey’ dedirten sınıfa giriyor. Sırada ağabeyi i8 var. Bakalım onunla neler yaşayacağız?

car7

Teknik Özellikler

Elektrik Motor Gücü 125 kW

Elektrik Motoru Torku 250 Nm

0-100 km/s Hızlanma  7.2 sn

80-120 km/s Hızlanma  4.9 sn

Maksimum Hız  150 km/s

Batarya 19 kW/sa

Ağırlık 1270 kg

Ön Lastik 155/70R 19 84Q

Arka Lastik 175/60R 19 84Q

Menzil (ortalama) 160 km

Hızlı şarj  etme (%80) 30 dk’dan az

BMW eDrive Enerji Tüketimi 12.9 kWh / 100 km

———————————————————

Ömer Erdem

Lift Content Factory İmtiyaz Sahibi

@omerdem