Dev karşılaştırma I Elektrikli otomobiller

Bir şehir, altı otomobil… Stuff İngiltere editörleri elektrik motoruna sahip altı otomobili bir araya getirip onları kıyasıya bir rekabetin içerisine soktu. Bakalım hangi model karşılaştırmayı lider tamamladı?

elektrikli

BMW i3

Fiyat 150.955 TL / bmw.com.tr

Sürücü Will Dunn

bmw

Geçtiğimiz yıl sürdüğüm i8 modeli süper spor otomobil sınıfındaydı ve otomobil tutkunları tarafından büyük beğeni toplamıştı. i8’i bir film yıldızı gibi düşünebilirsiniz. Fakat i3 birçok noktada i8’den daha başarılı olmasıyla dikkat çekiyor. En basitinden iki fazla kapısı sayesinde alışverişlerinizde size daha fazla yardımcı oluyor.

Geniş görüş açısı

Genellikle spor sürüş pozisyonuna sahip olan BMW bu modelde yüksek sürüş pozisyonunu tercih etmiş. Bu sayede şehir içinde otomobilinizi daha rahat kullanıyorsunuz. Özellikle trafiğin yoğun olduğu yerlerde… Bu tarz sürüş pozisyonunu ancak 4×4 araçlarda bulabilirsiniz.

i3’ün hızlanması aralıksız devam ediyor. İnce lastiklerine rağmen çok iyi yol tutuyor. Tabii bir spor otomobilin dinamizmine sahip değil ama şehir içinde başarılı yol tutuşu yüzünüzü güldürecektir. Ayrıca geniş manevra kabiliyeti sayesinde şehir içinde manevra yapmanız çok kolay. Yüksek görüş açısı ve geniş manevra kabiliyeti bir araya gelince size kalan sadece i3’ün boyutlarında bir park yeri bulmak.

Otomobilin şasisi geri dönüştürülebilir plastik ve karbonfiber karışımından oluştuğu için derin çukurlarda size biraz rahatsızlık yaratabilir. Fakat uzun sürüşlerde oldukça sessiz ve stabil.

Sessiz savaşçı

Şehir içinde benzinli motora sahip modelleri kullanırken sıkışık trafikte boşu boşuna yakıt harcıyoruz. Bunun yerine toplu taşıma araçlarını kullanmak daha avantajlı hale geliyor. i3’te ise durum biraz daha farklı. Sıkışık trafikte de kalsanız i3 sizin cebinizi düşünüyor. Elektrik motoru minumum harcamada bulunarak size daha az maliyet yaratıyor. Eğer daha az maliyetli bir ulaşım düşünüyorsanız Haziran sayımızda hazırladığımız ayakkabı dosyasına tekrar göz atabilirsiniz.

Çok sessiz çalışan motoru sayesinde otomobilin içinde sadece ses sisteminden gelen sesi duyuyorsunuz. Eğer yayaların çok olduğu yerlerde yolculuk yapacaksanız elinizi kornaya yakın tutmanızı tavsiye ederiz. Çünkü yayalar sizi farketmeyebilir.

Orta konsolu iki kişilik masa kadar

bmw2

i3’ün içine geçtiğinizde çok geniş orta konsol sizi karşılıyor. Geri dönüşümlü malzemeden üretilen orta konsolu alışkın olduğumuz yapıdan oldukça farklı. Kullanılan geri dönüşümlü malzemeler sadece orta konsolla sınırlı değil. Kapı panelleri, koltuk gibi birçok noktada da bu malzeme karşımıza çıkıyor. Kullanılan malzeme kesinlikle basit hissettirmiyor.

Menzil ne durumda?

Tamamı elektrikli olan i3’ün menzili Comfort modunda 120 km iken Eco Pro modunda 160 km’ye ulaşıyor. Eğer yüksek voltajlı şarj istasyonuna denk gelirseniz 3 saatte tamamen dolan batarya şebeke elektriğiyle de doldurulabiliyor.

i3’ün motoru enerji geri dönüşüm özelliğine de sahip. Frene bastığınızda veya bayır aşağı inerken ortaya çıkan enerjiyle otomobilin bataryalarını doldurabiliyorsunuz.

Sonuç

İlk satın alma maliyetini hesaba katmazsanız i3 kesinlikle çok ekonomik bir otomobil. Ortalama bir otomobilden kesinlikle çok düşük kilometre başı maliyeti var. Üstelik BMW’nin dokunuşları ve deneyimi otomobilin her noktasında farkediliyor. Şehir içinde kullandığınız sürece yan otomobillerden gelen bakışlara hazırlıklı olun.

Teknik özellikler

  • Batarya kapasitesi 18.8 kWh
  • Şarj süresi 30dk – 8 saat
  • Maks. menzil 160 km
  • 0-100 km/s 7.2 saniye
  • Maks. hız 150 km/s
  • Maks. güç 125 kw
  • Şanzıman Otomatik
  • Ölçüler 400x204x158 cm

Fiyatı yüksek olabilir ama BMW’nin üstün teknolojisi ve kalitesi her noktada hissediliyor.

Volkswagen e-Golf

Fiyat Sipariş üzerine / volkswagen.com.tr

Sürücü Tom Parsons

golf2

Karşılaştırmadaki en ‘normal’ görünümlü model şüphesiz e-Golf. Standart Golf’ten çok farklı olmayan tasarımı nedeniyle dikkatsiz gözlerden bunun bir elektrikli otomobil olduğu kaçabilir.

Eğer e-Golf’ü fark etmek isterseniz küçük detayları incelemeniz gerekli. Otomobilin farları ve ön havalandırma ızgarasında bulunan mavi çizgilerden anlayabilirsiniz. Eğer otomobilin dışına bakmadan direkt otomobilin içerisine oturursanız ön konsolda bulunan mavi çizgiler de bir diğer ipucu.

Tesla veya BMW i3’ün zamanın ötesindeki çizgileri sayesinde sokaklarda ilgi odağı olabilirsiniz. Fakat e-Golf’te durum tam tersi. i3’le yolda giderken sizi onlarca kişi durdurup soru sorarken e-Golf’ü görenlerin %99’u şirket otomobili zannedecektir. Markete veya AVM’ye gittiğinizde sizi kimse otomobiliniz için durdurmayacaktır.

Geleneksel Golf’ten çok farklı olmaması size birçok artıyı daha getiriyor. Konforlu olmasının yanında oldukça dinamik bir sürüşe sahip. Kompakt yapısı sayesinde pratik kullanıma sahip. 5 kapılı yapısı sayesinde aile otomobili olarak rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Gazı kökleyin

Otomobilin elektrikli motoru çok hızlı hissettirse bile 0-100 km/h hızlanmasını 10.4 saniyede tamamlıyor. Bu değer çok süper değil ama otomobilin şanzımanı sayesinde hızlanma hiç kesiklik yaşamıyor. Bu da hızlanmayı olduğundan iyi hissettiriyor.

e-Golf’ü Eco+ modunda kullanırsanız menzilinizi artırmanız mümkün. Fakat bu menzil için bazı şeylerden vazgeçmeniz gerekli. Nedir peki bunlar? Bu modda kullandığınızda hızlanmanız yavaşlayacak, maksimum hızınız düşecek ve klimanızı kullanamayacaksınız. Bu sıcak yaz günlerinde birkaç fazla kilometre için klimadan vazgeçmek kulağa güzel gelmiyor.

Peki menzil nasıl?

Eco+ modunda kullandığınızda otomobilin menzili yaklaşık 200 km. Eğer büyük şehirde yaşamıyorsanız ve uzun süre trafikte zaman geçirmiyorsanız neredeyse haftada bir şarj cihazının yanına park etmeniz gerekli. Şebeke elektriğiyle de şarj edebildiğiniz e-Golf’ü daha hızlı şarj etmek isterseniz yüksek voltajlı şarj aletlerinin yerlerini aklınızda tutmanız gerekli.

Sürüşe geçtiğinizde ise standart bir Golf’ten çok farklı hissetmeyeceğiniz konusunda hemfikiriz. Oturma poziyonu  çok rahat, orta konsol oldukça teknolojik. Otomobilin içindeki  mavi çizgiler de şık gözüküyor. Orta konsol demişken 8 inç ekrandan bahsetmezsek olmaz. Otomobilin multimedya ünitesi olmasının yanı sıra birçok ayarı buradan gerçekleştirebiliyorsunuz.

golf

Sonuç

Elektrikli otomobil almaktan vazgeçenlerin en büyük nedenlerinden biri evlerinde veya iş yerlerinde otomobillerini rahatlıkla şarj edememeleri… Eğer bu sizin için problem değilse ve aileniz için C sınıfı bir otomobil arıyorsanız e-Golf en iyi alternatif. Yeterli menzili, kullanım rahatlığı gibi artıları sayesinde “acaba kullanışsız olur mu?” sorusunu ortadan kaldırıyor. Üstelik çevreyle dost olması sayesinde sizden sonra gelecek nesiller için daha temiz bir doğa bırakmış olacaksınız. e-Golf, diğer elektrikli otomobil modellerinden daha az ilgi çekiyor. Ancak bu tamamen göreceli bir durum.

Tekno-dokunuş

1 Akıllı telefon dostu

golf1

e-Golf’te bulunan multimedya sistemi hem Apple CarPlay’i hem de Android Auto’yu destekleyen yapıda tasarlanmış.

2 Işık tutkunlarına

Otomobilin LED farları özellikle karanlıkta çok şık duruyor. Gündüz farı olarak kullanılan C şekilli LED’ler ise fark edilmenizi sağlıyor.

3 Tasarruf tutkunlarına

e-Golf’ün aerodinamik yapısı için klasik Golf’e ufak tefek değişiklikler yapılmış. Jantlar en fazla göze çarpan değişikliklerden bir tanesi.

4 Enerjiniz bitmesin

Otomobili şarj etmek isterseniz ön kaputta bulunan noktadan şarj etmeniz gerekli. Yeri çok farklı.

Teknik özellikler

  • Batarya kapasitesi 24.2kWh
  • Şarj süresi 30 dk-13 s
  • Maks. menzil 188 km
  • 0-100 km/s 10.4 saniye
  • Maks. hız 140 km/s
  • Maks. güç 85kw
  • Şanzıman Tek oranlı otomatik
  • Ölçüler 435x180x 145cm

Standart Golf’te alışkın olduğumuzun üzerine bir de elektrikli motor eklendi.

Tesla Model S P90D

Fiyat 95.000 dolar / teslamotors.com

Sürücü Rob Leedham

tesla

 

Birçok elektrikli otomobilde karşımıza çıkan problem görüntülerinin sıkıcı olması ve geleceği çok yansıtmaması. Buna en güzel örnek Renault Twizy gösterilebilir. Fakat gerçek teknolojik elektrikli otomobil arıyorsanız işte karşınızda Tesla Model S. 120 km/s
hızla otoyolda giderken ellerinizi bırakabilirsiniz. Sadece bununla da sınırlı değil.

Menzillerin kralı

Model S’in tasarımı kesinlikle nefes kesici. Benzer şekilde performası da. P90D modeli Ludicrous modunda 0’dan 100 km/s hıza 2.8 saniyede ulaşabiliyor. Spor otomobilleri kıskandıran bir değer. Üstelik bu kadar performanslı olmasının yanında 500 km’ye varan menzile de sahip.

Model S’in içine geçtiğinizde sizi 17 inç’lik dev bir tablet karşılıyor. Uydu destekli navigasyon sistemini kontrol eden bu tablet ayrıca 3G bağlantısına da sahip. Bu sayede siz evinizde otururken Tesla mühendislerinin yeni yazılımı çoktan otomobilinize yüklenmiş olacak. Sıkışık trafikte kalırsanız internette zaman geçirebilirsiniz. ‘stuff.com.tr’ bu sırada en iyi dostunuz olacaktır.

Peki kullanmak nasıl?

Model S’in koltuğuna oturduğunuzda tüm kontrolün sizde olduğunu fark ediyorsunuz. Sürüş pozisyonunun başarılı olmasının yanı sıra orta konsoldaki dev tabletten tüm ayarları yapmanız bunda önemli etken. Üstelik çok başarılı motoru benzinli motorların aslında çok başarılı olmadığını yüzünüze vuruyor.

En büyük sorun: Park

tesla1

Model S’in birçok sürüş desteğini severek kullandık. Otonom sürüşü etkileyici olsa da otoyoldan çıkıp evinize yaklaştığınızda Model S’in ne kadar büyük olduğunu anlıyorsunuz. Park yeri aramak gerçekten dert oluyor. Çevrenizde otopark varsa çok dolaşmadan orayı tercih edebilirsiniz.

Eğer hedefiniz çevreci, elektrikli, ucuz ve dikkat çekici bir otomobilse BMW i3 sizi bekliyor. Tesla Model S ise gerek petrol kafalıları gerekse teknoloji meraklılarının hoşuna gidiyor. Fakat bol sıfırlı fiyat etiketi nedeniyle birçoğumuzun hayalinde kalacak gibi. Daha uygun fiyatlı Tesla için Model 3’ü sabırsızlıkla bekliyoruz. Bizim gibi bekleyenlerin çok olduğu ön sipariş verenlerin sayısından belli.

Sizin Yerinize kullanıyor

1 Dev ekran

Otomobili kontrol ettiğiniz dev tabletle   ücretsiz Spotify Premium üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

2 Eve çek

Tesla’nın otomatik pilotu sayesinde otonom sürüşü şimdiden yaşayabilirsiniz.

3 Etkileyici detaylar

tesla2

Siz Model S’e yaklaştığınızda kapı kolları sizi algılayıp otomatik olarak dışarı çıkıyor.

Teknik özellikler

  • Batarya kapasitesi 90kWh
  • Şarj süresi 30 dk-11 s
  • Maks. menzil 505 km
  • 0-100 km/s 2.8 saniye
  • Maks. hız 250 km/s
  • Maks. güç 456kw
  • Şanzıman Tek oranlı otomatik
  • Ölçüler 497x219x144cm

Elektrikli otomobillerin zirvesini temsil etse de şehirde kullanmak keyif katsayısını düşürüyor.

Nissan Leaf

Fiyat Sipariş üzerine / nissan.com.tr

Sürücü Tom Morgan

leaf

Nissan bu karşılaştırmanın en deneyimli markalarından bir tanesi. 30 kWh’lık batarya kapasitesi sayesinde yaklaşık 180 km menzile sahip. Fakat bu menzil bir haftalık kullanım için yeterli gelecek mi emin değilim.

Eğer menzilinizi uzatmak isterseniz Eco modu seçebilirsiniz. Fakat bu sefer otomobil çok kısıtlanıyor. Ulaşabileceğiniz maksimum hız 50 km/s oluyor. Bu hız şehir içi trafikte yeterli gelse de uzun yolda can sıkıcı olabilir. Eco modda ayrıca otomobilin hızlanması da yavaşlıyor. Bu nedenle trafik ışıklarından sonra hızlanırken arkanızdan bol bol korna sesi gelecek.

Eğlence ona göre değil

Ofis ile ev arasında geçirdiğim yol diğer editörlere göre daha fazla. Ayrıca Eco modun kısıtlaması Leaf’in eğlence katsayısını düşürüyor. Bu eziyete iki gün dayanabildim. Ardından Normal moda geçirince az da olsa eğlenceli hale geldi.

Değişim gündüzle gece gibi. Normal modda otomobil kendisini buluyor. 0’dan 100 km/s hıza 11 saniyede ulaşıyor. Bu hızlanma değeri Eco moddan sonra inanılmaz gelebilir. Her ne olursa olsun bu araçla geçirdiğiniz her süre ağaçların daha az yorulmasını sağlıyor.

Farklı olduğunu belli ediyor

leaf1

Leaf’in tasarımı hoşuma gitti. Örneğin e-Golf’te elektrikli otomobil olduğunu anlamanız çok zorken Leaf’te ise durum tam tersi. Tasarımı bu otomobilin çok farklı olduğunu gösteriyor. Farklı tasarımı akıllara Toyota’nın hibrid modeli Prius’u getiriyor. Böyle düşünen sadece biz değiliz. Yapılan araştırma, Leaf’i kullananların büyük bir çoğunluğunun daha önce Prius kullandığını ortaya çıkarmış.

Asıl sıkıntı çektiğim noktaya gelelim. Elektrikli otomobil kullanıyorsanız öncelikle güzergahınızı iyi belirlemeniz gerekli. Hızlıca düşen menzil nedeniyle yol üzerindeki şarj ünitelerini bir kenara not düşün. Eğer evinizin yakınlarında böyle bir istasyon yoksa ve yüksek güçlü şarj istasyonu kuramıyorsanız benim gibi uzun bir elektrik kablosu edinmeniz gerekli. Bu sayede evin balkonundan veya camından kabloyu sarkıtıp otomobilinizi şarj edebilirsiniz. Eğer otoparklı bir sitede oturuyorsanız ve otopark elektriğinden kullanırsanız komşularınızla ters düşme sıkıntısı ortaya çıkabilir. Eğer benim çektiğim sıkıntıları çekmek istemezseniz navigasyonunuza hızlı şarj istasyonları noktalarını ekleyin.

Sadelik ön planda

leaf2

1 Emek verilmiş

Nissan’ın orta konsolu tasarlarken uzun süre uğraştığı belli. Malzeme seçimi kaliteli.

2 Az daha mı iyi?

Tasarımda ne kadar az o kadar iyi felsefesi kullanılmış.

3 Vites nerede?

Orta konsoldaki joystick görünümlü vites kolu alışkanlık istiyor.

Teknik özellikler

  • Batarya kapasitesi 30kWh
  • Şarj süresi 30 dk-15 s
  • Maks. menzil 170 km
  • 0-100 km/s 11.5 saniye
  • Maks. hız 145 km/s
  • Maks. güç 80kw
  • Şanzıman Otomatik
  • Ölçüler 445x177x155cm

Aile otomobili olarak güzel seçim olabilir ama iyi bir elektrikli otomobil değil.

Kia Soul EV 2015

Fiyat Sipariş üzerine / kia.com.tr

Sürücü Guy Cocker

kia

Ofisteki çalışma arkadaşlarımdan biraz daha farklıyım. Örneğin vejetaryenım, işe bisikletle gidip geliyorum. Fakat otomobil konusunda öyle değilim galiba. Çünkü ilk elektrikli otomobilimi Kia’dan seçmezdim diye düşünüyorum.

Benzinle çalışan bir Soul yerine elektrik motoruna sahip bir Soul EV almak isterseniz ödeyeceğiniz rakam neredeyse iki katına çıkarıyor. Üstelik menziliniz 150 km civarında. Ve kilometre başına harcayacağınız elektriğin maliyeti benzinden çok da farklı değil. Bunlar akılda soru işareti oluştursa da Kia’nın otomobile ve bataryalara verdiği 7 yıllık garanti tebessüm oluşturuyor.

Kutu gibi tasarım

kia1

Testteki tüm otomobillere göre Kia Soul EV şehirde kullanıma daha uygun gözüküyor. Neden mi? Otomobilin kutu gibi tasarımı sayesinde görüş açınız çok net. Ayrıca yerden yüksek sürüş pozisyonunuz kullanımı kolaylaştırıyor.

Büyük şehirde yaşamanın dezavantajı karşımıza çıkmaya başladı. Normalde bisikletle 50 dakikada aldığım yolu Soul EV ile 90 dakikada alabildim. Burada otomobile suç atmak yanlış olur. Hatta 285 Nm torku sayesinde trafik açıldığında size seri hızlanmalar yaşatıp yüzünüzde tebessüm oluşturabiliyor. Düşük hızda da oldukça rahat kullanımıyla beğenileri topluyor.

Lüks dokunuşlar

Soul EV’nin fiyatının biraz yüksek olduğundan bahsetmiştik. Fakat otomobilde kullanılan ufak detaylar kalite hissini artırıyor. Örneğin hoparlörlerin çevresindeki ışıklar, orta konsoldaki dokunmatik ekran bunlardan birkaçı… Fakat tüm bunlar pahalı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Peki Soul EV’yi kim almalı? Soul EV evin ikinci veya üçüncü otomobili olarak düşünülerek hafta sonları markete ya da IKEA’ya gitmek için kullanılabilir. Çünkü günlük kullanım maliyetleri çok avantajlı değil.

Kararım ne peki?

Kia Soul EV’nin dezavantajı fiyatı. Test ettiğimiz diğer modeller daha uygun fiyatıyla dikkat çekiyor. Benim fikrimi sorarsanız her ne kadar Soul EV’yi beğensem de bu karşılaştırmadaki modeller arasından BMW i3’ü seçerdim.

Keyifli Sürüşler

 

1 Şık görünüm

Orta konsoldaki ekran DAB radyoyu destekliyor. Fakat Car Play veya Android Auto desteği yok.

2 Dikkat çekici

Soul EV’nin belki de en büyük artısı farklı tasarımı. Her yerde dikkatleri üzerine çekiyor.

3 Gizli güç

kia2

Otomobili şarj eden kablo ve bağlantı noktası otomobilin önündeki gizli kapağın altında bulunuyor.

Teknik özellikler

  • Batarya kapasitesi 27kWh
  • Şarj süresi 33 dk-14 s
  • Maks. menzil 210 km
  • 0-100 km/s 10.8 saniye
  • Maks. hız 145 km/s
  • Maks. güç 81.4kw
  • Şanzıman Tek oranlı otomatik
  • Ölçüler 414x180x159cm

Çok keyifli kullanımı olsa da Volkswagen veya BMW’yi seçmek daha mantıklı.

Renault Zoe

Fiyat 66.500 TL (pil kirası hariç) / renault.com.tr

Sürücü Tom Wiggins

zoe

Elektrikli otomobil kullanmadan önce elektrikli otomobillerin sadece golf arabalarından ibaret olduğunu düşünenlerdendim. Fakat Zoe’nin direksiyonuna oturduğum anda bu fikrim tamamen değişti.

Öncelikle otomobilin geleneksel bir anahtara sahip olmadığını söylemem gerekli. Onun yerine plastik bir kart kullanıyorsunuz. Bu kartı otomobilin orta konsolunda bulunan kart yuvasına yerleştirip otomobili çalıştırıyorsunuz. Çalıştırmak derken kulağınıza ses gelmiyor. Ardından sürüşe başlayabilirsiniz.

Fark yaratmayı sevmiyor

Zoe için geleceğin tasarımına sahip otomobil demek çok yanlış olur. Daha çok BMW ile Nissan arasında kalan bir çizgide. Otomobilin tasarımı ufak detaylarla fark yaratır gibi olsa da küçük sınıf otomobillere büyük oranda benziyor. Dış tasarımdaki bu sadelik otomobilin içine de yansımış.

Zoe’yi Londra’nın en yoğun trafik saatinde kullandım. Başta sessizlik sinir bozucu olsa da sonradan Bluetooth bağlantılı ses sisteminizden müzik dinlemeye başladığınızda bunu unutuyorsunuz. Fakat bu sessiz yapısı diğer otomobiller tarafından farkedilmesini zorlaştırıyor.

Zoe’nin elektrik motoruna sahip bir otomobil olduğunu birçok kişi anlamayabilir. Hatta otomobilden çok fazla anlamayan birine Clio’nun yeni versiyonu diyebilirsiniz.

Teknolojisever

Otomobilin orta konsolunda 7 inç dokunmatik ekrana sahip multimedya sistemi bulunuyor. Bu sistem ayrıca TomTom’un uydu navigasyonunu destekliyor. Genel anlamda navigasyon çok kullanışlı olsa da bazı lokasyonlarda sıkıntı yaşayabiliyor. Bu durumda telefonunuz can kurtarıcı hale geliyor. Dar ve sıkışık caddelere girmediğiniz sürece bu tarz problem yaşamazsınız.

zoe1

Yola çıkma vakti

Teste başladığımda Zoe’nin şarjı tamdı. Tam şarjla yaklaşık 130 km gibi bir menzile ulaşabildim. Karşılaştırmadaki diğer modellerden düşük kalan bu menzil nedeniyle Zoe şehir içinde kalmaya mahkum gözüküyor. Ama ufak tefek boyutları sayesinde otomobili şehir içinde rahatlıkla park edebilirsiniz. Özellikle metropollerde bu özellik çok beğeni alıyor.

Otomobilin gösterdiği menzille gerçekte yaptığınız menzil biraz farklı olabiliyor. Örneğin 10 km menzil gösterirken 20 km yol yapmış olabilirsiniz. Planlarınızı yaparken iki kere düşünün. Çünkü bazen tam tersi olabiliyor.

Evime geldiğimde şarj için şebeke elektriğini kullandım . Bu nedenle çevreden değişik tepkiler aldım. Bunu gören postacımız bu otomobilin nasıl bir Renault olduğunu sormadan geçmedi.

Minimum fiyat

Zoe küçük görüntüye sahip olsa da kesinlikle eksik bir model olarak hissettirmiyor. Bunda rakiplerinden daha düşük olan fiyatı da etkili. Çünkü fiyatının karşılığını kullanıcısına fazlasıyla veriyor. Özellikle fiyat konusunda Tesla’dan çok uzak bir yerde kalıyor. Elon Musk’ın çılgın modelini şehir içinde kullanmak istemezseniz ve ucuz yollu bir alternatif isterseniz Zoe sizi bekliyor.

Fakat size kötü bir haber vermemiz gerekli. Zoe’yi satın almakla iş bitmiyor ne yazık ki. Zoe için ayrıca pil kira bedeli ödemeniz gerekli. 12 ay ile 48 ay arasında değişen süreler için farklı pil kira kontratları bulunuyor. Ayrıca yaptığınız kilometre de ödeyeceğiniz ücreti değiştiriyor. Satın almadan önce hesaplamalarınızı doğru yapmanız gerekli. Yoksa düşük gibi gözüken maliyetler birden Tesla parasına yaklaşabilir. Evet abartmış olabiliriz.

Minik savaşçı

 

1 Şarjjjjjjj!

zoe2

Otomobili şarj etmek isterseniz geleneksel depo kapağının olduğu yere bakmayın. Giriş otomobilin önünde yer alıyor.

2 Sadelik hakim

Gösterge paneli çok sade. Size ihtiyacınız olan hız, batarya durumu ve menzili vermeyle yetiniyor. Bizce yeterli.

3 Manuel dokunuşlar

Testte bulunan modeller arasında mekanik el frenine sahip olan tek model Zoe oldu.

4 Neler oluyor?

Otomobilin arka kısmını gösteren bir kamera bulunuyor. Park manevralarını çok rahat yapabilirsiniz.

Teknik özellikler

  • Batarya kapasitesi 22kWh
  • Şarj süresi 1-9 saat
  • Maks. menzil 170 km
  • 0-100 km/s 13.5 saniye
  • Maks. hız 135 km/s
  • Maks. güç 65kw
  • Şanzıman Otomatik
  • Ölçüler 408x194x156 cm

Zoe çok iddialı gözükmeyebilir ama şehir içi için oldukça mantıklı bir seçim

 

Kazanan Volkswagen e-Golf

e-golf

Elektrikli otomobil yakın zamanda sıklıkla göreceğimiz teknolojilerin başında geliyor. Birçok ülke hükümetinin de çevre dostu olan bu otomobillere destek verdiğini de biliyoruz.

Otomobillerin temeldeki fikrinde çok büyük değişiklikler yok aslında. Hala dört teker üzerinde giden otomobiller direksiyondan kontrol ediliyor. Ama son zamanda teknolojnin geldiği nokta bunu az da olsa değiştiriyor. Kendi kendine park eden, akıllanan hatta yarı otonom modelleri şu an pazarda görüyoruz.

Günümüzün dahisi olarak adlandırdığımız Elon Musk’ın ortaya çıkardığı Tesla markası elektrikli otomobil sektöründeki en önemli sıçramayı başardı. Testimize konuk olan Model S ise kesinlikle teknolojisiyle hepimizi kendine hayran bıraktı. Fakat fiyatı nedeniyle birçoğumuzun hayali olarak kalacak. Belki Model 3 ile birlikte bu durum değişir.

Eğer Tesla’yı bir kenara ayırırsak test ettiğimiz modeller genellikle şehir içi kısa kullanımlar için tasarlanmış. Modeller birbirinden ufak detaylarla ayrılıyor. Fakat fiyatına göre sunulana bakarsak burada Volkswagen’in öne çıktığını görüyoruz. Başarılı motoru, sunduğu teknolojiler ve verdiği ayrıcalıklı his bunda önemli rol oynuyor. Bir diğeri ise BMW i3.

Elektrikli otomobil alacakların dikkat etmesi gereken en önemli konuysa yaşadıkları yerin elektrikli otomobile ne kadar uyumlu olduğu. Çevrenizde hızlı şarj noktası yoksa veya evinizden şarj etmek zorsa elektrikli otomobili seçmek çok mantıklı olmayabilir.

+ Bunları ekleyin

POD Point Solo S3 wall charger

e-golf1

500 dolardan itibaren / pod-point.com

3.7kWh güce sahip bu şarj aleti otomobiliniz şarj olurken geçirdiğiniz zamandan ciddi tasarruf sağlıyor. Zamanınız önemliyse evinizde bulundurabilirsiniz.

Android Auto

e-golf2

Ücretsiz / play.google.com

Apple’ın Car Play’i hoşunuza gitmiş olabilir ama bize göre Android Auto daha başarılı. Neden mi? Gerçekleştirdiğimiz Apple CarPlay Android Auto karşılaştırmasına göz atabilirsiniz.

Bu karşılaştırma ilk olarak Stuff’ın Temmuz sayısında yer almıştır.