Türkiye sosyal medya araştırmasından ilginç sonuçlar

Online pazar araştırma şirketi DORinsight’ın gerçekleştirdiği sosyal medya araştırması, Türkiye’de internet kullanımına ve sosyal medya alışkanlıklarına ışık tutuyor.

sosyal-medya-arastirmasi

Tüm sosyoekonomik segmentleri kapsayan ve 8369 kişinin katıldığı internet üzerinden yapılan araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 72’si internete bağlanmak için ADSL bağlantısı kullanırken, yüzde 63’ü 3G kullanıyor. Fiber optik hat kullananların oranı ise yüzde 16 şeklinde ölçümleniyor. İnternete her gün girmeyenlerin oranı ise yalnızca yüzde 2 olarak araştırma sonuçlarına yansırken, internete girmek için bilgisayar ve cep telefonu haricinde bir cihaz kullananların oranı yüzde 19’u buluyor.

İnterneti ne sıklıkla kullanıyorsunuz?

Her an %72
Her gün 1-2 saat %26
Haftada birkaç sefer %2
Ayda bir kez %0
İki üç ayda bir kez %0
Yılda bir kez %0

 

İnternete nerelerden giriyorsunuz?

Akıllı telefon %86
Bilgisayar %84
iPad %16
Diğer (Lütfen belirtiniz.) %3

 

Cep telefonunuz olmadan kaç gün geçirebilirsiniz?

Hiç geçiremem %47
1 gün %25
1 hafta %14
1 ay %4
1 yıl %1
1 yıldan daha fazla %9
Cep telefonu kullanmıyorum. %1

 

Sosyal ağları neden kullanıyorsunuz?

Haberleri takip etmek için %76
Sosyalleşmek ve çevre ile iletişim kurmak için %76
Kişisel işlerim için. %51
İş ilanları için %18
Diğer (Lütfen belirtiniz.) %2

 

 

Hangi sosyal medya sitesini / sitelerini aktif olarak kullanıyorsunuz?

Facebook %94
Twitter %54
Instagram %54
LinkedIn %21
Swarm %19
Snapchat %8
Diğer (Lütfen belirtiniz.) %2

 

Hangi aralıklarla Facebook, Twitter, Instagram vb. sosyal medya hesaplarınıza bakarsınız?

Yarım saatte bir %26
1-3 saatte bir %42
4-10 saatte bir %17
11-23 saatte bir %3
Günde bir %10
Haftada bir %2
Ayda bir %0
Diğer (Lütfen belirtiniz.) %0

 

Sizce 3 yıl sonra popülaritesini yitirmeden kullanılmaya devam edilen sosyal paylaşım sitesi hangisi olacaktır?

Facebook %54
Twitter %21
Instagram %18
LinkedIn %4
Scorp %2
Diğer (Lütfen belirtiniz.) %1

 

 

İlgili Yazılar