Beklemeye değer: No Man’s Sky

GTA V’in açık dünyası ne harika ve uzay benim için bir tutku diyorsan, No Man’s Sky dört gözle beklemene değer bir oyun.

Evrenimizin %96’sı ile ilgili neredeyse hiç bir fikrimiz olmadığını düşünecek olursak, Hello Games’in baştan bir tane yaratması biraz erken olmuş diyebilirsin ancak No Man’s Sky’ı bu kadar ilgi çekici yapan da bu. Hello Games’in kurucusu ve oyunun geliştiricilerinden Sean Murray “Oyunculara daha önce kimsenin keşfetmediği bir şey bulma hissini yaşatmak istiyoruz” diyor. Oyunda belli prosedürlerle yaratılan, her biri benzersiz bir ekosisteme sahip sınırsız sayıda gezegen olması, bu hissi yaşamayı kaçınılmaz kılıyor. Bu gezegen yaratma işini Murray’in ağzından dinleyelim: “Prosedürle yaratılmış deyince, insanlar gezegenlerin rastgele oluşturulmuş olduklarını düşünüyor. Oyun üzerinde çalışmaya başladığımızda, bizim de yaptığımız buydu aslında ancak kısa sürede çok kötü bir fikir olduğu ortaya çıktı. Özetlemek gerekirse; aynı gökyüzü rengine ve toprağa sahip birçok benzer gezegen ortaya çıktı ve sonuç hiç de oynanabilir olmadı.” Hello Games, buna çözüm olarak sanal evrenin sınırlarını ve işleyişini belirleyen bir kurallar sistemi oluşturdu. Gökyüzünün ve suyun renginin, ışık vuruş açılarına göre belirlenmesi veya yeryüzü şeklinin ve bitki örtüsünün, gezegenin atmosferine, diğer gök cisimlerine olan uzaklığına göre oluşturulması gibi… Sözü tekrar Murray’e verelim, “Biz bu kural sistemlerine prosedür diyoruz. Bilgisayar, gerçekten karmaşık bir yapı elde edene kadar, bunları gerçek zamanlı olarak, katmanlar halinde birbirinin üstüne işliyor. Çok felsefe yapıyor gibi olmayacaksak: Biri onu keşfedene kadar, bir gezegen gerçekte var olamıyor.”

glattrecsystem

Oyuna evrenin uzak bir köşesinde belirsiz bir gezegende başlıyorsun. Arzu edersen orada bir kamp kurup, gezegeni hiç terketmeden, orayı keşfederek (dağlar, göller, büyüleyici mağaralar, ormanlar…) yaşayabilirsin.

Uzaklara gittikçe, uzay gemini geliştirme ve güncelleme gibi yetenekler kazanıyorsun. Bulduklarınla ilgili bilgileri bir galaksi haritasına ekleyerek, diğer kullanıcılarla da paylaşman mümkün. Murray “Gerçekten yaşayan bir evren var ve siz gerçekten bunun çok ufak bir parçasısınız ama kendi hikayenizi yazmak da elinizde.” diyor ve ekliyor “Evrenin derinliklerinde yol aldıkça, çatışmak zorunda kalacağın durumlarla karşılaşacaksın, hangi gezegen düşman hangisi dost bilemeyeceksin ve elbette evrenin her bölgesinde beslenme zincirinin tepesinde olmayacağın da kesin. Bir Halo yaratmak istemiyoruz ama hayatta kalmak için savaşmak zorunda da kalacaksınız.”

NoMansSkyShip

Her oyuncu, aynı galakside oyuna başlıyor olsa da, No Man’s Sky bir MMO değil. Yani keşiflerini tek başına yapacaksın ama asla yalnız hissetmeyeceksin ve oyunda yaptıkların diğer kullanıcıların deneyimlerini etkileyebilecek. “Bir gezegende öldürdüğünüz kuşun cesedini bir daha oraya döndüğünüzde bulamayacaksınız ama o gezegendeki bütün kuşları öldürürseniz, sizden sonra gezegene gelecek herkes için bu gerçek değişmeyecek.” diyen Murray, tüm oyuncaların aynı galaksiden başlıyor olmasınının bir sorun yaratmayacağını da belirtiyor “No Man’s Sky’da gökyüzüne baktığınız zaman gördüğünüz her şey gerçek. Bütün oyuncular aynı galakside oyuna başlıyor ama bu sadece bir galaksi ve biz evrenden behsediyoruz.”

8-NO-MANS-SKY

Haklı olarak Murray ve ekibi, anafikri bir şeyler keşfetmek olan oyunları ile ilgili çok da fazla sır açıklamak istemiyorlar. Bildiğimiz bir şey daha var; yaratıcılarının, yeni konsollar duyurulduğu zaman bu oyunun gerçek olabileceğine inandıkları. Oyunun hangi platformlarda çıkacağı henüz açıklanmıyor. Murray, bağımsız oyun geliştiricilerinin, konsolların sınırlarını şu ana kadar çok zorlamadıklarını düşünüyor; “Ekstra güç bizim için büyük farklar yaratıyor, dünyaların nasıl göründüğünden, yapay zekanın ve prosedürlerin ne kadar hızlı çalışacağına kadar.”

neweridu

Oyunun çıkış tarihi henüz belli olmasa da Hello Games’in hedefi 2014’te oyunu çıkarmak zaten birçok “2014’ün en çok beklenenleri” listesinde yerini aldı. Gerçek evrende olduğu gibi No Man’s Sky ile ilgili de cevaplanması gereken birçok soru var.

YALNIZ KURTLAR

Dört kişilik bir oyun ekibi sana biraz küçük mü geldi? Bu yalnız kurtlar, oyunlarını tek başlarına yaratıyor.

  • Mike Bithell

Bithell’in, boş zamanlarında yarattığı Thomas Was Alone, geometrik bir platform oyunu. Danny Wallace’ın seslendirmesi ile bir BAFTA kazanmayı başarmıştı.

  • Si Read

Binlerce kayıp saat ve yıpranan ilişkilerin zanlısı olan Si Read’in New Star Soccer‘ı, geçtiğimiz birkaç yılın en büyük mobil sürprizlerinden.

  • The Tiniest Shark

Aslında Mitu Khandaker adında güçlü bir kadın… Güçlü çünkü tek kişilik bir oyun stüdyosu ve de aynı zamanda yayıncısı ve de aynı zamanda…

İlgili Yazılar