Emojiler cinsiyetçi mi?

Orkid, 2014 yılında başlattığı #KızGibi kampanyasının yayınlanan son videosunda, Oxford Sözlüğü tarafından bile yılın kelimesi ilan edilen emojilerin kadın ve erkekleri farklı ve cinsiyetçi resmettiğine dikkat çekiyor.

Erkek emojilerin bisiklete binip sörf yaptığını ya da basketbol oynadığını ancak kadın emojilerin dans ederken, oje sürerken, saçlarını kestirirken ya da alışveriş yaparken ve hep pembe giyinirken görüldüğünü belirten firma, tüm genç kızları bu tip emojilerin değişmesi için harekete geçmeye teşvik ediyor.

1

Kampanyanın son videosunun yapımcısı Lucy Walker, “Toplum, genç kızları belirli kalıplarla sınırlayabilen ince mesajlar vermeye eğilimli. Toplum dil bilimi eğitimi görmüş biri olarak, masum görünen dil seçimlerinin kızlar üzerinde ne tür bir etkiye sahip olabileceğini biliyorum. Genç kızların emojilerle ilgili konuşmasını duymak ve kendilerine sunulan seçeneklerin aslında her gün karşılaştıkları toplumsal kalıpları ve sınırlandırmaları nasıl sinsice güçlendirdiğini fark etmek oldukça ilginçti” diye konuştu.

İngiltere’de 16-24 yaş arasındaki bin genç kadın arasında yapılan anket sonucunda genç kızların %70’i emojilerin cinsiyet kalıpları ile sınırlanmaması gerektiğine inanıyor. %75’i profesyonel kadın emoji seçenekleri başta olmak üzere kadın emojiler daha ileri düşünceli bir şekilde resmedili derken %76’sı saç kestirme veya manikür yaptırma gibi sadece kadınlara özgü aktiviteleri yaparken görülmemeli diyor. %67’si ise mevcut kadın emojilerinin genç kızların yapabildikleri şeylerin sınırlı olduğu izlenimi yarattığını düşünüyor. 16-24 yaş aralığındaki her on genç kızdan en az yedi tanesi (%71), emojileri günde birden fazla kez kullanırken, %82’si ise her gün kullanıyor.

İlgili Yazılar