Volkswagen Polo GTI

GÜCÜ KAPUTTAN TAŞIYOR
Küçük ve hızlı otomobiller kısaca GTI olarak isimlendiriliyor. Volkswagen’in bize hediye ettiği bu kavram, Polo GTI ile devam ediyor.

Gereğinden fazla beygire ev sahipliği yapan motorları, onları diğer modellerden ayıran detaylarıyla GTI’lar her zaman otomobil tutkunlarını etkilemişlerdir. Şimdiyse elimizde yine böyle özel bir otomobil olan Polo GTI’ın anahtarları var. İlk olarak Polo GTI’ın dışında yer alan detaylardan bahsedelim.

İlk nesil Golf GTI’a gönderme yapan kırmızı şerit yine olması gerektiği gibi radyatör ızgarasının etrafında bulunuyor. Standart modellere göre 15 mm alçaltılan GTI’ın kırmızı fren kaliperleri tuning malzemeleri satan bir dükkândan çıkmış gibi görünmesini sağlıyor. Arkadaysa çift çıkışlı egzoz, selektör yapmadan önce nasıl bir otomobilin arkasında olduğunuz hakkında size minik bir uyarıda bulunuyor.

Kabine geçip oturduğunuzda kırmızı dikişli direksiyon ve vites körüğü otomobilin dışıyla bütünlük sağlıyor. Yolcularını saran sportif koltuklar beklenilenin aksine rahat. Kullanılan ekose koltuk döşemeleri de yine atalarına gönderme yapıyor. Orta konsolda yer alan dokunmatik ekran hem kullanımı kolaylaştırıyor hem de iç mekânı zenginleştiriyor.

Kaputun altında daha önce Volkswagen çatısı altında yer alan diger markalardan tanıdığımız 1.4 lt aşırı beslemeli motor bulunuyor. 2000 d/dak’dan 4500 d/dak’ya kadar kesintisiz olarak 250 Nm tork üreten motor 6200 d/dak’da 180 bg’ye sahip. Sanzıman olarak ise yedi ileri oranlı DSG tercih edilmiş. Motor gaz pedalına çok çabuk tepki veriyor ve 1300 kg’a yaklasan ağırlıgıyla Polo’yu adeta kanatlandırıyor. Direksiyon o kadar iyi ki bir süre sonra Polo GTI’yı yürür gibi rahat kullanmaya başlıyorsunuz. Otomobil adeta bir uzantınız oluyor. Fakat frenler birazcık daha iyi olabilirdi. Zayıf olmasalar da sürücüye adrenalin salgılatmakta başarılılar.

Standart donanımda sunulan elektronik kilitli diferansiyel ilk kalkışlarda lastiklerin olduğu yerde dönüp durmasına engel oluyor ve vakit kaybetmeden hızlanmanızı sağlıyor. ESP ile birlikte çalışan bu sistem tutunamayan tekerleğe fren uygulayarak tekerleklerin dönüş hızını esitliyor. Bu sistem aynı zamanda virajlardan daha hızlı çıkabilmenizi de sağlıyor. Üstelik sakin gitmek konusunda biraz çaba gösterirseniz tüketimde mantıklı seviyelere çekilebiliyor.

İlgili Yazılar