HTC’de işler sarpa sardı

HTC’nin en yeni çeyrek sonuçlarına baktığımızda aklımıza yalnızca tek bir soru geliyor: HTC CEO’su Peter Chou neden hala o koltukta oturuyor? HTC, BlackBerry’nin 2011’de yaşadığı düşüşten bu yana mobil dünyada görülmemiş bir düşüş yaşadı. Yılın en iyi telefonlarından biri olan HTC One’ı yapmalarına rağmen, 2. çeyrekte firmanın operasyon gelirleri yüzde 1,5 oranında düştü ve üçüncü çeyrekte yüzde 8 oranında bir düşüş yaşanılabileceğinin uyarıları yapıldı.

HTC bu yıl için tüm planlarını HTC One üzerine yapmıştı ve hatta bu cihazı 2013’ün kurtarıcısı olarak görüyordu. Doğal olarak gelirlerdeki düşüşün One ile durdurulabileceğini düşünmüş olmaları normal. Ancak HTC One’ın maliyeti çok fazla, bu nedenle HTC’nin finansal durumunu düzelteceğini düşünmek çok ütopik. Zaten öyle de oldu; Galaxy S4 ile rekabet eden One, yüksek maliyeti yüzünden HTC’ye yüksek kar marjı getiremedi. Satışa çıktıktan sonra fiyatına zam yapılmasına rağmen…

HTC henüz One’ın satış rakamlarıyla ilgili herhangi bir açıklama yapmadı. Bu da bize, telefonun satış rakamlarının HTC’nin beklediğinden daha az olduğunu düşündürüyor. Zaten One HTC’nin beklediği kadar satılsaydı bile firmanın finansal durumunun bugünkünden çok daha iyi olacağının garantisi yok. Çünkü zamanlama konusunda bazı hatalar yaptılar; tam tüm pazar orta ve giriş seviyesi telefonları gelişmekte olan pazarlara sunarken, onlar pazarın Cengiz Han’ı Samsung’un karşısına ileri seviye bir telefonla çıktılar. Şayet One’ın zamanlaması daha iyi yapılabilseydi, telefonun satışlarının çok daha iyi olabilirdi.

HTC için bir diğer sorun da giriş ve orta seviye akıllı telefon pazarında erkenden yer alıp ‘koltuk kapamaması’. Nokia tıpkı eski günlerindeki gibi bu telefonlardan bombalıyor. Her ay Nokia’dan yeni bir telefon haberi geliyor ve bunların çoğu giriş ve orta segmentte yer alan cihazlar. Samsung ise artık bir nevi ‘ne yapsa gidiyor’ kıvamına ulaşmaya başladı. Zaten dünyanın en büyük telefon üreticisi unvanını elinde bulunduruyor. HTC bu konuda geç kalınmış bir adım attı ancak One Mini’nin fiyatı hiç de adı gibi mini değil. Birçok potansiyel müşteri “200 lira daha vereyim…” ile başlayan fikirler yürütecektir.

Tek bir iyi tahminimiz var; One önümüzdeki aylarda Galaxy S4’ün satış rakamlarını yakalayabilir, belki de geçer. Peki bu firmayı kurtarır mı? Hayır.

Döndük dolaştık ve aynı soruya geldik: Peter Chou neden hala CEO koltuğunda oturuyor? Daha önce, HTC One’ın Chou’nun kendini kanıtlamak için son şansı olabileceğine dair birçok söylenti duymuştuk. Sonuçlar ortada: Firmanın One stratejisi başarısızlığa uğradı ve firma hızla geriliyor.

İlgili Yazılar