Reklamsız Facebook için para öder miydiniz?

 

Twitter’ın kurucularından Biz Stone, Facebook’un artık kullanıcıları rahatsız etmeye başlayan reklamlar konusunda bir şey yapması gerektiğini düşündüğünü belirtti.

Twitter’ın büyük şirketlere reklam alanı satmaya başladığı ve Facebook’un mobil reklamlardan elde ettiği geliri giderek artırdığı günlerde, Twitter kurucularından Biz Stone’dan ilginç bir öneri geldi. Stone, Facebook’a reklamsız sosyal ağ isteyen kullanılara ücret karşılığında bunu sunmalarını önerdi.

Stone, şaşırtıcı bir şekilde en büyük rakibinin iş modeli hakkında öneride bulunarak, sosyal ağ devine ‘freemium’ modeli önerdi.

Stone, Medium.com’da (Oblivion iştirakı) yazdığı açıklamada, ‘Bir zamanlar içinden çıkılması zor ayarlar,sayısız içerik ve çerez yüzünden Facebook kullanmayı bırakmıştım, ancak kısa bir süre önce tekrar kullanmaya başladım’ dedi.

Stone, geri döndüğü Facebook hakkında hemen bir öneride bulunmayı da ihmal etmeyerek, sosyal ağın ‘reklamlardan kurtulmak için’ kullanıcılardan aylık 10 dolar almasının mantıklı olacağını belirtti.

Facebook böylece, reklamlardan elde etmeye çalıştığı geliri kullanıcılardan temin edebilir ve her yerde herkesin karşısına çıkan reklamlar azalabilir. En azından kabul edilir bir seviyede tutulabilir.

Stone Facebook’un reklamlardan kurtulması için Freemium modelini öneren ilk isim değil. Ancak Twitter’ın kurucularından biri olarak bu öneride bulunması çok önemli. Öte yandan Stone ve arkadaşlarının Twitter için aynı modeli düşünüp düşünmediğini de merak ediyoruz.

Twitter’ın kurucularından Ev Williams ve Biz Stone, sosyal ağdaki tam zamanlı işlerinden ayrılıp Obvious şirketini kurdular ve burada yeni girişimlerde bulunuyorlar.