Teknoloji ürünleri alırken gençlere danışılıyor

Teknolojik ürünler almadan önce aileler gençlere danışıyor ve seçim yaparken gençlerden gelen fikirleri göz önünde bulunduruyor 

mac-genc

Medicat dergisinin A kampüs’e yaptırdığı araştırma ile Türk gençlerin satın alma kararına etkisi mercek altına alındı. “Ailen aşağıdaki ürün gruplarından hangilerini alırken senin fikrine danışır?” sorusunun 17-25 yaş arasındaki katılımcıların; “aşağıdaki ürün gruplarından hangilerini alırken genç aile fertlerine danışırsın?” sorusuna ise 25 yaş ve üzeri (25-75) katılımcıların yanıt verdikleri araştırma da Toshiba % 30.6 ile üstünlük sağladı

Araştırmada çoklu seçim yöntemi kullanıldı ve farklı kategorilerde seçim yapmaları sağlandı. İki ana sorunun altında yer alan kategoriler arasında da birçok farklı ürün konusunda hangi markanın tavsiye edildiği sorusu soruldu. Soruların açık uçlu olarak tasarlandığı belirtildi.

Araştırma sonucunda gençlerin fikrine en çok başvurulan ürünlerin zirvesinde teknoloji ürünlerinin yer alması dikkat çekti. Buna göre 17-25 yaş arası gençlerin % 74,2 si ailelerinin bilgisayar alırken kendilerinin fikirlerine danıştığını belirttiler. Gençlerin teknoloji ürünleri konusunda marka bazlı tavsiyelerine bakıldığındaysa Toshiba’nın % 30,6 ile en çok tavsiye edilen marka olduğu sonucu ortaya çıktı.