Türkiye’nin sosyal medya ve internet alışkanlığı verileri ortaya çıktı

Medya takibi kurumu Ajans Press‘in Türkiye’de sosyal medya ve internet alışkanlığı üzerine gerçekleştirdiği medya incelemesine göre Türkiye’de nüfusun yüzde 60’ı günün 3 saat 1 dakikasını sosyal medya kullanarak geçiriyor. Bu oran Türkiye nüfusunda 48 milyon vatandaşa tekabül ediyor.

sosyal medya ve internet alışkanlığı

Ajans Press’in We are Social 2017 verilerinden edindiği bilgilere göre 48 milyon kişilik kitlenin yüzde 87’si düzenli olarak her gün internete girerken, online ortamda 3 saati sosyal medyada olmak üzere 6 saat 46 dakika geçiriyor. Türkiye’de interneti aktif olarak kullanan kitlenen tamamı en az bir sosyal medya platformunun kullanıcısı ve üyesi oldu.

Türkiye’deki internet kullanıcılarının en fazla kullandığı kanal yüzde 57 ile YouTube oldu. Youtube’u yüzde 56 ile Facebook ve yüzde 45’le Instagram takip etti.