Vodafone “Yarını Kodlayanlar” projesiyle 5 ilde kodlama eğitimi verecek

Vodafone, 10’uncu yılını kutladığı Türkiye pazarında ekonomik ve sosyal kalkınmaya destek olma hedefiyle başlattığı Dijital Kalkınma Seferberliği doğrultusunda eğitimin dijitalleşmesine yönelik önemli bir projeye imza atıyor. Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında, sürdürülebilir kalkınma alanında çalışmalar gerçekleştiren Habitat Derneği’nin işbirliğiyle başlatılan “Yarını Kodlayanlar” projesiyle, İstanbul, Samsun, İzmir, Kayseri ve Mardin olmak üzere 5 ilde 7-14 yaş arası çocuklara kodlama eğitimi verilecek. Gönüllü eğiticilerin yönetiminde düzenlenecek eğitimlerde öğrenciler programlamaya giriş, uygulama yapmak, hikaye oluşturmak ve oyun yapmak gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitim alacak. Her ilde yüz çocuğun katılımıyla gerçekleştirilecek hackhaton’lar ile sona erecek eğitimlerle 2 ayda toplam bin çocuğa ulaşılması hedefleniyor. Proje, Türkiye Vodafone Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Süel ve Habitat Derneği Başkanı Sezai Hazır’ın katılımıyla düzenlenen toplantıda tanıtıldı.

1472115972_Gorsel_1

 

 

Institute of Technology’nin (MIT) çocuklara yönelik geliştirdiği “Scratch” programı kullanılacak. Proje için özel eğitim alan 25 gönüllü eğiticinin yönetiminde gerçekleştirilecek 4 saatlik kodlama eğitimlerinde Programlama Nedir, Algoritma Öğreniyorum, Scratch’e Giriş, Scratch Hesabı Oluşturmak, Scratch’e İlk Adım, Scratch Stüdyosu, Dans Uygulaması, 10 Blokla Uygulama Yapmak, Kendi Orkestram, Karakterimi Hareketlendiriyorum, Özel Taşlar (Fonksiyonlar), Konuşma Balonları, Sahnelerle Hikayemi Oluşturuyorum, Labirent Oyunu, Helikopter Oyunu, Uygulamaya Eklentiler Yapmak gibi konular ele alınacak. Proje süresince, çocuklardaki gelişim ve dönüşüm Algoritma Beceri Testleri ile ölçümlenecek.

1472115828_Gorsel_4

 

Eğitimlerin sonunda her ilde 100 çocuğun katılımıyla birer hackhaton da düzenlenecek. Çocukların gruplar halinde birer proje çalışması yapacağı hackathon’larda öne çıkan projelerin yurt dışındaki çeşitli programlara da katılımı değerlendirilecek.