VR’ın pazarlamaya etkisi ne boyutta olacak? I CES 2016

turkcell

Stuff, Turkcell’in katkılarıyla CES 2016‘dan bildiriyor.

Etkinlikten haberlerin tamamını burada bulabilirsiniz.

 

Dijital stratejistler ve içerik yaratıcıları yeni teknolojinin gücünü ve görünmez tehlikelerini CES 2016’da tartıştı.

Bu hafta tüketiciler, sanal gerçeklik cihazlarının ilk açık pazarına el atma şansı buldu ve Facebook’un Oculus Rift VR başlığı çarşamba günü dakikalar içinde satıldı. Açıkça görülüyor ki, insanlar sanal gerçeklik konusuna ilgililer fakat CES 2016’daki dijital içerik uzmanları, buradan bir VR bolluğu olmasına rağmen pazarlamacıların bunu nasıl kullanıma sokacakları konusunda dikkatli olmaları gerektiği konusunda uyarıda bulundu.

OMD’nin evsahipliğinde önceki gün gerçekleştirilen “Virtual Reality: The Dawn of a New Era in Media & Marketing” oturumunda dijital stratejistler ve içerik yaratıcıları teknolojinin hem hikaye anlatım gücüne hem de oluşturması muhtemel olan olumsuz müşteri deneyimine odaklandı. Sanal gerçekliğin bazen bazı insanlar için fazla gerçek olabileceği konusunda da uyarıda bulunuldu.

Create Advertising Group’tan film ve TV tanıtım filmi editörü ve geçen yılki “The Walk” filmi için IMAX VR deneyiminin yaratıcısı Jake Blake, sanal etkileşimin izleyicileri “korkudan donakalmış” hale getirebileceğini, onların da başlıkları çıkarıp attıklarını çünkü “bu deneyimin çok kuvvetli olduğunu” söyledi. VR başlıklarının daha yaygınlaşmasıyla Black, rating sisteminin insanları deneyimin kuvveti konusunda uyaracağını öngördü.

OMD-oturumu-CES2016

 

Zero Code’un Direktörü Dario Raciti ise korkutucu içeriklerin yanında, hantal VR başlıklarının da kullanıcılara itici gelebileceğini söyledi. Raciti ayrıca, birçok kullanıcının VR deneyimini NFL oyunları sırasında yaşadığını ve birkaç dakika içinde başlığı çıkartmak istediklerini kaydetti.

Son dönemde VR dünyasıyla etkileşime geçmek sadece tek başına yapılabikecek bir şey ve bu yüzden bazı markalar bunun müşteriler için soyutlayıcı bir deneyim olduğundan korkuyor. Fakat Discovery Communications’ın Dijital Medya Başkan Yardımcısı Conal Byrne, VR’ın nihayetinde “insanları soyutlamak yerine bağlantılı hale getirmek” amacı taşıdığını belirtti. The New York Times’ın NYT VR’ının Şükran Günü döneminde 1 milyondan fazla etkileşim kurduğu çünkü “ailelerin bu dönemde beraber olup paylaşımlar yaptığı” konusu da Raciti’nin değindiği bir başka nokta oldu.

VR son dönemde video oyunlarında ve sporda popüler fakat Byrne, “Planet Earth” ve “Survivorman” gibi Discovery programlarının hayranlarının vahşi doğada yaşadığı hissine kapıldığını ya da gezegenimizin harikalarını ilk elden sanal olarak deneyimlediklerini görmeyi arzuladığını söylüyor: “‘The Deadliest Catch’i TV’de izlemek de bir şey ama kelimenin tam anlamıyla geminin içinde olmak ya da onların dünyası tarafından sarmalanmak başka bir şey.”