Yandex Türkiye’deki ikinci yılını kutladı

YandexYandex Türkiye, 20 Eylül Cuma akşamı Türkiye’de faaliyete geçişinin ikinci yıldönümünü kutladı. Yandex’in ‘Adalar’ adlı arama platformunun da tanıtıldığı etkinlikte; Türkiye’de ve dünyada bir ilk olarak hedef kitlelerine arama sonuçları sayfası üzerinden hızlı çözümler sunmaya başlayan şirketlerin örnekleri de davetlilerle paylaşıldı. Etkinliğe ev sahibi olarak Yandex’in Kurucu CEO’su Arkady Volozh ile Yandex Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ’ın yanı sıra tüm Yandex Türkiye ekibi de katıldı.

Lansmanın açılış konuşmasını yapan Mehmet Ali Yalçındağ, yerel bir yaklaşımla; Türkiye internet kullanıcılarının beklenti ve ihtiyaçlarını anlayan, onlarla aynı dili konuşan bir şirket olma hedefiyle 2 yıldır ilerleyen Yandex’in, Türkiye’nin sevilen, beğenilen, güvenilen bir markası olarak Türkiye internet ekosisteminde yerini aldığının altını çizdi. Yandex.com.tr’nin IAB ve Gemius verilerine göre Türkiye’nin en çok ziyaret edilen 5. websitesi konumuna geldiğini söyleyen Yalçındağ: “Bunlar gurur verici gelişmeler ancak yeni ürünler ve internet hizmetleri sunmanın ötesinde, daha pek çok  planımız, gerçekleştirmek istediğimiz bambaşka hayallerimiz var. Buradaki varlığımızı güçlendirmeyi ve faaliyetlerimizi bireysel faydaların yanı sıra ülkemizin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına destek olacak projeleri gerçekleştirmeyi ana hedeflerimiz arasında görüyoruz,” dedi ve şöyle devam etti; “Türkiye, Yandex’in uluslararası yatırımları arasında çok önemli bir yere sahip. Türkiye’ye bir veri merkezi kurulması planlanıyor. Ayrıca geçtiğimiz aylarda duyurmuş olduğumuz ‘Yandex Akademi’, ülkemizin ilkleri arasına girecek önemli bir sosyal sorumluluk çalışmamız olacak ve yakın zamanda detaylarını sizlerle paylaşacağız.”

Yandex’in Türkiye vizyonu üzerine bir konuşma yapan Arkady Volozh ise, “İlk günden bu yana odağımız, Türkiye’deki kullanıcılarımıza yüksek kalitede ürün ve hizmetler sunarak gündelik hayatlarını kolaylaştırmanın yanı sıra yerel bir marka olmak oldu. Faaliyetlerimizi var gücümüzle bu doğrultuda sürdürüyor, hizmet kalitemizi her geçen gün artırıyoruz” dedi. “Adalar” platformuyla arama motoru sektörüne önemli bir yenilik getirdiklerini dile getiren Volozh, “Bu güne kadar arama motorlarını şekillendiren, nasıl olacaklarına karar verenler bizlerdik. Ancak artık yeni bir döneme giriyoruz. Buna Arama 2.0 diyebiliriz, biz Adalar diyoruz. Bundan böyle bir arama motorunun nasıl olması gerektiğine kullanıcılar karar verecek” dedi.

Yandex Adalar, günlük ihtiyaçlara hızlı çözümler 

Arama sonuçlarında sadece bilgi veya sitelere bağlantılar sunmak yerine, web sitesi sahipleriyle işbirliği içerisinde, kullanıcıların rezervasyon yapma, sipariş verme, bilet satın alma ve benzeri günlük ihtiyaçlarına hızlı çözümler sunmaya odaklanan Adalar adlı yeni arama platformunu çeşitli örneklerle tanıtan Yandex.Türkiye Arama Ürün Müdürü Zafer Sever, “Geçtiğimiz aylarda duyurarak öncelikle tasarımını hayata geçirdiğimiz ve Yandex’in web’de aramayla ilgili yeni vizyonunu temsil eden Adalar adlı platformumuzun, bugün ilk meyvelerini alıyor olmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Arama dünyasına getirdiğimiz bu devrim niteliğindeki yeniliğe ilk inanan ve sadece Türkiye değil, dünyadaki ilk Adaları bizimle birlikte hayata geçiren şirketlerin temsilcisi olan arkadaşlar da bu akşam aramızda. Hepsine tekrar teşekkür ederim,” diyerek Yandex Adalar platformunun ilk örneklerini tanıttı.

Dünyanın ilk “Adalar”ı onların oldu

Dünya’da bir ilk olarak Yandex’in Adalar adlı platformu ile hedef kitlelerinin ihtiyaçlarına arama sonuçları sayfası üzerinden hızlı çözümler sunmaya başlayan ilk şirketler; Altıncı Cadde, Anadolu Jet, Atlas Jet, Çiçek Sepeti, D-Smart, Denizbank, E-Bebek, EnİyiHekim.com, ETS Tur, Garanti Bankası, GittiGidiyor.com,  GNÇTRKCLL, hangikredi.com, Hepsiburada, Jolly Tours, Morhipo, MyBilet, SkyScanner, Superonline, TeknoSA, Türk Hava Yolları, VW Ticari Araç, Yakala.co, Yemeksepeti.com ve Yenibiris.com oldu.