Kavisli ürünler diğerlerinden daha çekici

İnsanların beyin dalgalarını izleyen araştırmacılar, kavisli ürünlerin göze daha güzel geldiğini ortaya çıkardı.

Kavisli veya kıvrımlı ürünler gün geçtikçe insanlarına hayatında daha çok yer edinmeye başladı. Kavisli TV ve telefonlar, fiyatları ve şekilleri yüzünden ilk başlarda pek tutulmasa da şimdilerde en çok satılan teknolojik ürünler arasında yer alıyor. Bu tarz ürünler, bir parça satış hilesi olarak görülse de Samsung ve LG gibi markaların oldukça işine yarıyor. Şimdi ise Kanadalı nörologlar, kullanıcılara kavisli ve düz nesneler, mimari yapılar ve mobilya görüntüleri göstererek onların beyin aktivitelerini ölçtü. Kullanıcıların yüzde 60’ı kavisli veya kıvrımlı nesneleri, düz olanlara nazaran daha güzel buldu.

Toronto Üniversitesi’nde gerçekleştirilen etkinlikte kıvrımların beyindeki anterior singulat (ön kuşak) korteksini aktive ettiği ortaya çıkarıldı. Beynin bu bölümü insanların duygularını etkiliyor. Üniversitenin araştırma grubundan Oshin Vartanian, “Kıvrımlar, kişinin korku tepkisini azaltıyor ve onları daha rahat hissettiriyor. Aynı zamanda kıvrımlar, insanlara daha yumuşak geliyor ve daha az tehdit edici olarak kabul ediliyor.” dedi.

O halde aynı ilke, teoride, kıvrımlı vücut hatlarıyla meşhur Kelly Brook, Kate Upton veya Emily Ratajkowski için de söylenebilir. Sonuçta kıvrımların göze hoş geldiği araştırmalarla açığa çıkarılıyor.

Kavisli ürünlere Samsung Galaxy Round, LG G Flex ve aynı firmaların TV modelleri örnek verilebilir.