Çetin Öztoprak: Dijital asistan konforu yaşatıyoruz

Not: Bu röportaj Stuff’ın Ocak 2016 sayısında, Egemen Özten imzasıyla yayınlandı.

Son dönemde eve teslimat uygulamaları çok popüler. Bunlardan biri olan Kapgel’in benzer uygulamalardan nasıl farklılaştığını ve gelecek planlarını şirketin CEO’su Çetin Öztoprak’la konuştuk.

Eve teslimat hizmetlerinde bir artış görüyoruz. Sizin diğer sistemlerden farkınız nedir?

cetin-oztoprakTürkiye’deki ilk lokal alışveriş asistanlığı hizmetini veriyoruz. Bu noktada Kapgel zaten eve teslimat hizmetinden temelde ayrışmış oluyor. Kapgel, B2C odaklı bir şirket. Alışverişin başka bir sistemde tamamlandığı, sadece sevkiyat hizmetini üstlenen bir yapı yerine kullanıcının tüm deneyimini üstleniyor. Kullanıcı çevresindeki herhangi bir mekandan istediği herhangi bir ürünü bir saat içinde satın alınıp kendisine getirilmesi için Kapgel’e sipariş veriyor.

Şu an kaç farklı firmayla çalışıyorsunuz?

1500’ü aşkın mağaza ve 20 bini aşkın ürün listelenmekte. Ayrıca kullanıcı mağazanın menüsünde bulamadığı herhangi bir ürünü serbest metin girişi yaparak, listede bulamadığı bir mağazadan asistanlarımızla canlı sohbet yaparak sipariş verebiliyor. Tıpkı özel asistanı varmış gibi…

Hizmet noktalarınızın sayısını artırma düşünceniz var mı?

Evet. Şu anda Şişli, Beşiktaş, Beyoğlu, Ataşehir ve Kadıköy ilçelerinde hizmet veriyoruz. Her hafta yeni bir semt ve her ay yeni bir ilçe ekliyoruz. Bir sonraki bölgenin neresi olacağına kullanıcılarımıza uyguladığımız anket sonuçlarına göre karar veriyoruz. Uygulamadaki bölge listesinde “diğer” seçeneğine dokunulduğunda bu ankete ulaşılabilir.

Ürün gönderiminde boyut sıkıntısı yaşatan siparişler oluyor mu?

3 desi ve 3 kilo sınırımız var ama bununla ilgili neredeyse hiç sorun yaşamadık. İnsanların bir saat içinde acilen getirilmesine ihtiyaç duyduğu ürünlerin büyük çoğunluğu bu limitler içinde yer alıyor.

Siparişlerinizde ağırlık hangi ürün grubunda?

Türkiye’de anlık haz alışkanlığının tekeli yemekteydi. Bu nedenle ilk olarak yemek ve kahve kategorilerinde yoğunluk yaşadık. Kullanıcılar paket servisi olmayan mekanlardan sevdikleri ürünleri sipariş etme fikrine bayıldılar. Ayrıca anlık hazzın kullanım şeklinin yeme/içme ile sınırlı olmadığını keşfetmeye başladılar. Modadan petshop’a, kırtasiyeden markete birçok kategorideki büyüme hızının yeme/içme ile aynı olduğunu görüyoruz.

En yoğun sipariş saat aldığınız saatler hangileri?

Belirli bir dikeye odaklanmadığımızdan bunun uniforma yakın olduğunu görüyoruz. Sabah erken saatlerde kahveyle başlayıp hediye/çiçek ile devam edip öğlen yemekte, öğleden sonra kırtasiye/kuru temizleme gibi hizmetlerde ve akşamüstü market alışverişinde yoğunluk görüyoruz.