Hiç yollara çıkmamış en iyi 25 konsept otomobil

YENİ ÇAĞ KONSEPTLERİ

60’ların sonundan 70’lere kadar uzanan süreç, tasarımcıların en özgür dönemiydi. Yaratıcılıklarını en çılgın prototiplerle ortaya koydular.

lamborghini_marzal_3

1967
Lamborghini Marzal

Nedir?
Lamborghini logosunu taşıyan nadir dört kişilik otomobillerden. Metalik döşemeleri ve yukarıya açılan kapıları çağın ötesindeydi.

1967_Bertone_Lamborghini_Marzal_27

Peki neden?
Ferruccio Lamborghini, 1967’de otomobil dünyasını Miura ile sallamıştı. Sıradaki hedefi dört kişilik bir süper otomobil yapmaktı. Tam da bu noktada, Marcello Gandini Marzal ile ortaya çıktı. Yarı V12 motordan güç alan dört kişilik otomobilin cam kapıları, Ferruccio tarafından beğenilmedi: “Kadınların bacakları ortada olacak” dedi. Gümüş derisi ile cam kapıları gitti ve Marzal, Espada adıyla yola çıktı.

‘OHA!’ Metre: 6/10

Bilder-100-Jahre-Bertone

1970
Bertone Stratos Zero

Nedir?
Bertone’ye Lancia’dan büyük para kazandıran gerçek bir başarı öyküsü.

Peki neden?
Nuccio Bertone sıkıntılıydı çünkü Lancia yeni ralli otomobilini yaptırmak için en büyük rakibi Pininfarina ile görüşüyordu. Düşündü ve durumu Bertone lehine dönüştürebilecek bir fikir buldu. İkinci el bir Lancia Fulvia’yı alıp, bu dünyadan değilmiş gibi görünen Stratos Zero’yu ortaya tasarladı. Bertone toplantı ayarladı ve Stratos Zero’yu Lancia genel merkezine götürdü. Herkes büyülendi ve Bertone işi aldı.

‘OHA!’ Metre: 9/10

SATILIK KONSEPT OTOMOBİLLER

Dünyanın en yaratıcı konsept otomobillerini (bazıları üretime de girdi) geliştirmesine rağmen; Bertone, 2009 yılında sıfırı tüketti ve müzelik otomobillerini satışa çıkardı. Koleksiyoncular, aniden asla satılmamış bu eşsiz otomobillere sahip olma şansı ile karşı karşıya kaldı. Bertone’nin altı harikası satıldı ve en yüksek fiyatı, 1,2 milyon pound ile Lamborghini için tasarladıkları Marzal aldı. Lancia Stratos Zero ile Sibilo, Lamborghini Bravo ile Athon ve Chevrolet Testudo da yeni sahiplerine gitti.

ferrari-512-s-modulo-concept-1970_r12

1970
Ferrari 512 S Modulo

Nedir?
Konsept otomobil çılgınlığının doruk noktalarından biri. Sürülmesi imkansız, içine girmesi ise büyük külfetti.

Peki neden?
İtalyan tasarımcılar 60’ların sonunda çılgın konseptler tasarlamak konusunda birbirleri ile yarışıyordu. Modulo da onlardan biri, formuna köle olmuş bir otomobildi. Tekerlekleri sağa sola dönemiyordu; rahatça içine girebilmek ve camını açıp hava almak gibi işlevler de tasarımı yüzünden imkansızdı. Ferrari 512S yarış otomobili baz alınarak geliştirilen bu konsept, işlevsellikten uzak tasarım akımının bayrak tutanlarından.

‘OHA!’ Metre: 10/10

alfa-romeo-carabo

1971
Alfa Romeo Caimano

Nedir?
Alfa Romeo’nun 70 model Alfasud’un spor sürümünü geliştirme teşebbüsü.

Peki neden?
Giorgetto Giugiaro’nun ItalDesign’ına gelen ilk büyük iş, Alfa Romeo Alfasud’u tasarlamaktı. Alfasud beğenildi ve üretildi. Sonra Alfa Romeo bu otomobilin spor sürümünü geliştirmek için yine ItalDesign’ın kapısını çaldı. Giugiaro, bu çılgın spor otomobili geliştirdi. İçi dışı harika görünen bir otomobil olsa da, Alfa bunu üretim bandına sokmadı. Bunun yerine, yine Giugiaro’nun tasarladığı Alfa Romeo Alfasud Sprint üretildi.

‘OHA!’ Metre: 7/10

1978
Lancia Sibilo

Nedir?
Lamborghini Miura ve Countach’ın yaratıcısından, dışı kadar içi de sıradışı bir otomobil.

Peki neden?
70’lerin ortasına gelindiğinde, Marcello Gandini daha düz hatlara ilgi duymaya başlamıştı. Sibilo onun kıvrımları geride bırakma teşebbüslerinin ilklerindendi, ancak asıl amacı camları tam anlamıyla otomobilin hatlarına yedirmekti. Neden mi? Tabii ki çirkin cam lastiklerinden kurtulmak ve daha iyi hava devinimi için. Sibilo bu avantajını hiç kimseye yaşatamadı ama dört yıl sonra, Audi bu fikri yeni 100’de kullandı.

‘OHA!’ Metre: 6/10

lancia-sibilo-5