Hiç yollara çıkmamış en iyi 25 konsept otomobil

80’LER VE 90’LAR

Pazarlama gerçekleri ve güvenlik düzenlemeleri çılgınlığı sınırlasa da, imkansız fikirler ortaya çıkmaya devam etti.

italdesign-aztec-1988

1988
ItalDesign Aztec

Nedir?
Aztec, ItalDesign’ın 88’de geliştirdiği üç konsept otomobilden en iyisi.

Peki neden?
Üstü açık Aztec’in ortadan ayrılmış kokpiti, yüksek hızda iletişim için kulaklık gerektiriyordu. ItalDesign’ın bu otomobili üretme gibi bir planı yoktu ama Japon milyonerin teki Aztec’in haklarını satın aldı ve 50 tane üretmeye karar verdi (yalnızca 18 tane üretildi). Aztec hızını, arka bölümünde konumlandırılan 250 beygir gücündeki beş silindirli Audi motoruna ve karbon fiber, Kevlar, alüminyum karışımı hafif gövdesine borçluydu.

‘OHA!’ Metre: 8/10

Ford Probe IV

1983
Ford Probe IV

Nedir?
Büyük, kalın ve tekerleri yanlara dönmeyen bir otomobil. Savaş uçağı kadar iyi hava devinimine sahip olacak şekilde tasarlandı.

Peki neden?
Probe IV, Ford’un dört kişilik bir otomobilin savaş uçağı kadar iyi bir hava sürtünme katsayısına sahip olabileceğini kanıtlamak istemesi üzerine ortaya çıkan bir şampiyon. Hedef 0,152 seviyesine ulaşmaktı ve bu, 0,22 ile bugünün en iyisi Mercedes GLA’den bile daha ötesi demek. Probe’da her şey havanın otomobilin hızını olabilecek en az şekilde kesmesi üzerine tasarlandı. Otomobilin zor hedefi başarmasındaki en büyük rol ise tekerleklerin neredeyse tümünü havaya karşı koruyan esnek kaplamasıydı.

‘OHA!’ Metre: 7/10

Renault_Vel_Satis 1998

1998
Renault Vel Satis

Nedir?
Büyük, dört kişilik, lüks bir konsept otomobil. Amacı ise Almanlar’ın yaptığından farklı görünmeye çalışmak…

Peki neden?
Renault, 25 ile 80’lerin yıldızlarından olmuştu. Dünyanın dört bir yanında iş insanlarının kullandığı 25’ler görmek mümkündü. Ancak onu takip eden Safrane hayal kırıklığı oldu. Renault, en azından Paris’i BMW ve Mercedes’e kaptırmamak için çılgın tasarımcıları serbest bıraktı ve 98’de Vel Satis ortaya çıktı. 98’in güzel insanlarını kendine hayran etti, kaldi ki tasarımı bugün için bile fütürist.

‘OHA!’ Metre: 6/10

Fiat_Ecobasic

1999
Fiat Ecobasic

Nedir?
En iyi konsept otomobillerin her zaman harika görünmediğinin bir kanıtı. İyi görünmüyor fakat fikir çok zekice ve ileri görüşlüydü.

Peki neden?
Fiat’ın yaşlı Panda’sının yenilenmesi gerekiyordu ve İtalyan üretici tüm çılgın fikirlerini Ecobasic’te bir araya getirdi. Mühendislerden istenen şey açık ve netti: Sürmesi ucuz, yapması ucuz çevreci bir otomobil. Sonuç olarak ortaya, dışı tamamen önceden boyanmış plastikten meydana gelen ve çevre düşmanı boyama sürecini es geçen bir otomobil olan Ecobasic çıktı. Hiç yollara çıkamamış olması üzücü.

‘OHA!’ Metre: 8/10