Türkiye’den çıkan kişisel gazeteniz: Bundle

Dijital haberde kişiselleştirmenin gücü artıyor. Dünyada Blendle ve Lumi gibi uygulamalar okurların ilgi alanlarına göre haber sunarken, Türkiye’den de Bundle onlara rakip olarak yükseliyor. Bundle CEO’su Ercan Varol ve Ürün Direktörü Enes Danış ile uygulamayı ve dijital haberin geleceğini masaya yatırdık.

ercan_varol_enes_danis

Bundle nasıl bir uygulama?

Ercan Varol: Bundle binlerce haber kaynağını tek bir yerden takip etmenizi sağlayan bir haber okuma uygulaması. Daha öncekilerden farklı olarak Bundle gündeme odaklanmış ve insanların sıcak haberler ile ülke gündemini takip etmesini sağlayan, son dakika haberlerini insanların cebine anında bildirimler yoluyla gönderen ve birçok kaynağı keşfetmenizi sağlayan bir uygulama.

Bundle fikri nasıl ortaya çıktı?

E.V.: Biz zaten dijital ajans kökenli profesyonelleriz ve haber okuma alanındaki sorunları daha önceden görmüştük.

Enes Danış: Haber okuma uygulaması kategorisinde global örnekler var. Ancak çoğuna baktığımızda ağırlıklı olarak kompleks yapılarda olduğunu görüyorduk. İnsanlar çok sayıda mecrayı takip edip güzel şeyler keşfedebiliyorlardı ama bazı insanların derdi çok basitti aslında. O da hızlıca sıcak habere ulaşmak. Oldukça basit bir arayüzde, mümkün olduğunca hızlı bir şekilde. Günümüzde zaten içerik keşfini insanlar sosyal medyadan yapıyor. Şu anda da en önemli ihtiyaç ‘Breaking News’ tadında haberlere ulaşmaktı. Bundle olarak bunun üzerine odaklandık. Bundle’da oldukça basit bir arayüzde bunu yapmaya çalıştık.

bundle

Uygulamaya tepkiler nasıl oldu, insanlar sevdiler mi?

E.V: Tepkiler bayağı olumlu ve beklediğimizden fazla oldu. Uygulama çıkalı bir buçuk yıldan fazla oldu ve bu zamana kadar hem kullanıcılar hem de bizim iş birliği yaptığımız yayıncılar tarafından Bundle oldukça ilgi gördü. Kullanıcılar son dakika haberlerine hızlıca ulaşmayı çok sevdiler.

E.D: Kullanıcı olarak 350 bin kişiye eriştik. Aylık yaklaşık 14 milyon sayfa görüntülenmemiz var. Her 100 kişiden 98’i Bundle’a 5 yıldız veriyor. Kullanıcıların %91’i Türkiye’den, %5 civarı bir Amerika’dan var. Geri kalanları da diğer ülkeler. Amacımız Türkiye’de liderliğe oturmak.

En çok hangi tür haberler takip ediliyor?

E.D: Beklentimizin üzerinde olan şekilde Türkiye’de bilim haberlerine ilgi var. Bundle’ın bize öğrettiği en önemli şey bu oldu. İnsanlar bir şekilde bilim haberleri tüketmek istiyorlar. Bilim haberleri, teknoloji ve gündem haberleriyle en fazla okunan, tüketilen haberler oluyor. Onun dışında eğlence kategorisinde olan haberler ilgi görüyor.

E.V: Bir de biz kullanıcıları sıkmamak adına yalnızca en önemli haberleri bildirim olarak iletiyoruz ama buna rağmen kullanıcılardan daha fazla bildirim gönderin diye geri dönüşler geliyor.

Habercilikte artık en önemli şey “kişiselleştirme” oldu. Kişiselleştirme dijital habercilikte ne anlam ifade ediyor?

E.D: İnsanlar günümüzde tek bir kaynağa bağlı kalmak istemiyorlar. 4 sene önce bugün kişiselleştirmenin ne kadar popüler olacağını öngörerek yola çıkmıştık. Türkiye’den 600’ün üzerinde, tüm dünyadan 5 bine yakın mecra var. Her ay 1 milyon haber sunuluyor. Bu haberler 21 farklı kategoriye ayrılmış durumda. Kullanıcılar istedikleri haber kaynağını takip ediyor. Amacımız gelecek güncellemelerle haberleri kullanıcılar için daha spesifik ve kişiselleştirilebilir hale getirmek ve kullanıcının davranışlarına göre bir sanal zeka çıkartmak ve okuduğu haberle ilişkili ‘related content’ önerileri sunmak. Kullanıcılar artık mümkün olduğunca uygulama sayısını azaltıp tek bir uygulamayla birden çok iş yapmak istiyor.

bundle_3

Hem Bundle gibi platformların hem de dijital gazeteciliğin geleceğine dair görüşleriniz neler?

E.V: İnsanların mobilitesi arttıkça, akıllı saat, telefon, tablet gibi farklı mecralardan insanlar haberlere erişebiliyor. Bunun geleceğinde aslında içeriğin akıllılaştırılması hayatımıza girecek ve bu çok uzak değil. İnsanlar ne tür haberleri hangi saatlerde tüketiyorlarsa uygulamaların da buna göre akıllılaşması gerekiyor.  Biz Bundle’ı bu noktada, akıllı zekaya sahip bir ürün haline getirmek için çalışıyoruz. Ölçümlenebilir olması ve akıllı zekaya sahip olmasından dolayı bugün bir sürü gazete artık kağıt baskılarını kaldırarak dijitale geçiyor. Onlar da bu sürece ayak uydurmak zorunda kalacaklar.

Not: Bu röportaj Stuff’ın Mayıs 2016 sayısında, Doğanay Konalı imzasıyla yayınlandı.

İlgili Yazılar